نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 02:31

لزوم پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی لرستان

 خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم پرداخت تسهیلات به طرح‌های کشاورزی این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی روز شنبه در جلسه با رئیس بانک کشاورزی، اظهار داشت: هدف مشترک جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی لرستان حمایت از کشاورز و سرمایه‌گذار در بخش تولید و بهره‌وری است و تعامل و گفتگو بهترین ابزار و شیوه برای رسیدن به این هدف است که همه در این مسیر باید تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: واقعیت این است که بخش کشاورزی وابسته به بانک کشاورزی است، ما در این دو سال اخیر اقدامات مؤثری از بانک کشاورزی استان ازلحاظ پرداخت تسهیلات به کشاورزان شاهد بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: در بحث مردمی‌سازی حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در طی چند ماه توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است که این اقدام بزرگی در راستای کمک به بخش کشاورزی و بهره‌بردار است.

شاهرخی، تصریح کرد: در بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ بود که ما ۱۰۰ درصد در استان اعتبار جذب کردیم و برای اولین سالی بود که نه‌تنها ۱۰۰ درصد سهم استان را جذب کردیم بلکه توانستیم از سهمیه شناور بعضی از استان‌ها استفاده و جذب کنیم.

وی با بیان اینکه ممکن است در بانک کشاورزی در ارائه خدمات مشکلات وجود داشته باشد، گفت: گرچه ممکن است در سیستم بانک کشاورزی استان کاستی‌هایی وجود داشته باشد؛ اما واقعیت امر این است که بانک کشاورزی محلی برای ارائه خدمات و تسهیلات برای کشاورزان است و می‌تواند به اقتصاد استان و تولید بخش کشاورزی کمک کند و حتی در مواقع بحرانی که خیلی از بانک‌هایی که مصارف و پرداختی‌های آنها منفی است؛ اما بانک کشاورزی با آن مسئولیت‌پذیری که نسبت به کشاورزان دارد در این مدت عملکرد مطلوبی رضایت‌بخشی داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1439108

مهمترین اخبار ایران و جهان: