نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 19:09

مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مقوله فرهنگ نیازمند یک بازنگری اساسی است، بر همین اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند یک ضمانت اجرایی است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی عصر امروز  در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی نیازمند تغییر و تحول ساختاری بوده، کمااینکه برای رسیدن به اهداف متعالی به تحول اساسی در این مجموعه نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: علم و فرهنگ دو مقوله و بال برای رسیدن به معنویت، قله‌های دانش و پیشرفت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه فرهنگ در همه ساحت‌ها جاری است، افزود: فرهنگ اگر در اقتصاد نباشد، جای خودش را به اسراف می‌دهد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه مقوله فرهنگ نیازمند یک بازنگری اساسی است، گفت: بر همین اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند یک ضمانت اجرایی است‌.

وی ادامه داد: لرستان جزو نخستین استان‌هایی است که برش استانی نقشه فرهنگ کشور را تدوین کرده است. نقشه‌ای که ۵ مسئله اساسی در آن دیده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه وقتی یک سازمانی برنامه‌ای را متحمل شد، باید موافقتنامه مالی را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این موضوع ورود کرده و آن را حل نماید.

شاهرخی تصریح کرد: یک نامه ۱۶ بندی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دادیم مبنی بر این که زیرساخت‌های لازم را برای اجرای برنامه‌ها در زمستان و تابستان نداریم، حال اینکه مسائل فرهنگی تضمین کننده مسائل امنیتی در لرستان است که با توجه به اعتقادات و ولایتمداری مردم باعث شود همین امنیت در استان را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سند نقشه راه فرهنگی لرستان آماده اجراست و برخی از مصوبات آن نیز اجرا شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395908

مهمترین اخبار ایران و جهان: