نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 20:34

معاون استاندار قزوین: محمدیه شهرستان می‌شود

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار قزوین گفت: شهرستان شدن محمدیه یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته و با شهرستان شدن بخش محمدیه شاهد استقرار ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان و خدمت بهتر به مردم خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس کاظمی عصر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار محمدیه (زیباشهر) که در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های حوزه کاری خود را تقسیمات کشوری دانست و اظهار داشت: شهرستان شدن محمدیه یکی از مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته و با شهرستان شدن بخش محمدیه شاهد استقرار ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان و خدمت بهتر به مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به رویداد انتخابات در سال جاری اضافه کرد: دشمن در صدد برنامه‌ریزی و ناامن کردن جامعه و القای یأس، نامیدی و جلوگیری از مشارکت خوب شهروندان در پای صندوق های رأی است و در این برهه حساس مدیران عاشق و شیفته خدمت باید تلاش خود را دوچندان کنند تا شاهد تزریق روحیه امید و حضور مردم در انتخابات باشیم.

کاظمی ادامه داد: مردم خدمت خالصانه می‌خواهند تا فضای امید در کشور تقویت شود و شهرداری‌ها در این شرایط نقش حساس و کلیدی در افزایش رضایت‌مندی مردم دارند. خدمت‌رسانی درست و منطقی به تقویت امنیت اجتماعی کمک می‌کند و خوشبختانه مجموعه مدیریت شهری در محمدیه در این زمینه در استان پیشتاز هستند.

وی ضمن تأکید بر خدمت‌رسانی مضاعف مدیران به مردم و جلب رضایت شهروندان تصریح کرد: استقرار نمایندگی آموزش و پرورش در محمدیه نویدبخش حل مشکلات آموزشی این بخش و ناحیه مهرگان خواهد شد که با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم. 

معاون استاندار قزوین با اشاره به اتحاد و تعامل مثبت شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمدیه یادآور شد: صیانت از این انسجام و عملکرد قابل قبول می‌تواند خدمت رسانی به شهروندان را تسهیل کند. خدمت‌رسانی مدیران بدون هیچ چشم‌داشتی می‌تواند ضامن امنیت و  افزایش امید و زندگی در جامعه شود.

شهر جدید مهرگان درمانگاه و کلانتری ندارد

رئیس شورای شهر محمدیه هم در این جلسه با بیان اینکه شهر جدید مهرگان از نظر تقسیمات کشور زیرمجموعه شهرداری محمدیه اداره می‌شود، گفت: در حال حاضر شهر جدید مهرگان از کمبود کلانتری و فضاهای آموزشی رنج می‌برد و مردم مجبورند برای دریافت خدمات انتظامی و آموزشی به محمدیه، الوند و قزوین مراجعه کنند.

محمد روشن همچنین از درمانگاه تخصصی در مهرگان و محمدیه انتقاد کرد و گفت: با توجه به با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در محمدیه و مهرگان باید بیمارستان تخصصی در محمدیه یا مهرگان احداث شود و ضرورت دارد که ایستگاه قطار در شهر محمدیه هم مستقر شود تا بتوان راحت‌تر گردشگری این منطقه را رونق داد. 

وی کمبود نانوایی را از جمله مشکلات زیرساختی و خدماتی در شهر مهرگان برشمرد و تصریح کرد: در ضمن فقدان زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی مانند فرهنگ‌سرا و سالن‌های ورزشی چندمنظوره در مهرگان منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی در این شهر جدید شده است.

لزوم حل حل مشکلات ورودی و خروجی شهر محمدیه

رئیس شورای شهر محمدیه افزود: با توجه به اینکه شهر جدید مهرگان که پیشتر شهرک یا ناحیه شهری منفصل خطاب می‌شد، 60 هزار نفر جمعیت استان قزوین را در خود جای داده، باید توسعه زیرساخت‌های رفاهی و معیشتی به سرعت در این شهر جدید اتفاق بیفتد تا شاهد افزایش زمان ماندگاری مردم در این شهر جدید باشیم.

روشن با اشاره به ضرورت حل مشکلات ورودی و خروجی شهر محمدیه در مناطق 4 و 5 این شهر 42 هزار نفری ادامه داد: باید اصلاح هندسی ورودی و خروجی شهر طوری باشد که اهالی این شهر و مسافران و گردشگران بتوانند در کمترین زمان وارد این شهر شده و از آن خارج شده و وارد کمربندی شوند که این موضوع در منطقه‌های 4 و 5 روان انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1393496

مهمترین اخبار ایران و جهان: