نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 16:26

پیش‌بینی آبگرفتگی معابر در کرمان/ هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

کرمان- اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان نسبت به آبگرفتگی برخی معابر، احتمال برخورد صاعقه، احتمال جاری شدن رواناب، وزش باد و خیزش گرد و خاک از امروز تا فردا هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با گرد و خاک طی بروز این سامانه در جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن سال در پی این سامانه بارشی دور از انتظار نیست.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان در اطلاعیه خود به اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری بویژه در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جا به جایی عشایر، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، خودداری از رفتن به فضای باز به ویژه سالمندان و کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص تاکید کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405908

مهمترین اخبار ایران و جهان: