نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 18:24

استفاده از ظرفیت نخبگان برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

استاندار اصفهان گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان و امکانات جدید در امر به معروف و نهی از منکر برای انجام تحقیقات و روش‌های جدید از وظایف حاکمیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار استان اصفهان ظهر امروز در همایش امر به معرف و نهی از منکر استان اظهار داشت: تلاش‌های ستاد  احیای امر به معروف و نهی از منکر که با برنامه‌ریزی جدید رونق گرفته است، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عفاف و حجاب در اصفهان افزود: قرارگاه ارتقا سلامت و امنیت شهید شاه سنایی کار خود را ۲ ماه پیش از اعلام رسمی وزرات کشور در اصفهان شروع کرد و با اتفاقاتی که رقم خورد، تعداد پیگیری‌ها و جلسات گسترش پیدا کرد.

مرتضوی درباره جایگاه امر به معروف ونهی از منکر تصریح کرد: آنچه در باب بحث اهمیت و جایگاه امر به معروف است و همه اذعان دارند شأن و منزلت این جایگاه است که خداوند برای هدایت بشر بر خود فرض کرده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه آمران به معرف در حال انجام مأموریت الهی هستند و در این مسیر ارسال پیامبران الهی، برای همین مأموریت بوده است، بیان کرد: ما برحسب مأموریتی که به‌عنوان حکومت اسلامی برای خود فرض می‌کنیم باید گروه‌هایی را فراهم کنیم تا دعوت به‌خوبی و نهی از بدی کنند اما برخی عوارض این امر اثربخشی این مورد را کاهش داده که یکی این موارد نشناختن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در خصوص مسائل حاکمیتی امر به معروف ونهی از منکر گفت: مسائلی که از حیث حاکمیتی باید برای خود واجب بدانیم، اول مسئله آموزش و ترویج فضای فرهنگی مترتب با امر به معروف و نهی از منکر است.

مرتضوی اضافه کرد: کاری که ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در اقشار و اصناف مختلف دنبال می‌کند، ایجاد نگاه فرهنگی برای اعمال امر به معروف و نهی از منکر است.

استاندار اصفهان با تأکید بر هماهنگی بین مجموعه حاکمیت عنوان کرد: خیلی وقت‌ها رفتار ما عملکرد دیگران در این بخش را خنثی می‌کند، با حمایت نکردن، بد رفتار کردن اثر امر به معروف و نهی از منکر در جامه از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان و امکانات جدید در امر به معروف و نهی از منکر برای انجام تحقیقات و روش‌های جدید از دیگر وظایف حاکمیت است، افزود: بخشی از جامعه تصور می‌کنند در این زمینه گام بردارند ممکن است آسیبی به آنها وارد شود و به همین دلیل از این مهم دوری می‌کنند، همچنین بخشی دیگر از جامعه به‌دلیل طمع و برخی دیگر به‌دلیل سهل‌انگاری و دلیل‌تراشی به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر ورود پیدا نمی‌کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1406452

مهمترین اخبار ایران و جهان: