نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 14:27

دعوت وزیر خارجه سریلانکا از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این کشور

وزیر خارجه سریلانکا از شرکت‌های ایرانی برای حضور در این کشور دعوت کرد و گفت: همواره دوست ایران بودیم و می‌خواهیم به دوستی خود ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «علی صبری» وزیر خارجه سریلانکا در نخستین سفرش به تهران در دولت سیزدهم ظهر امروز (شنبه) ۱۴ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند و در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

وبگاه سریلانکایی «کولومبو گزت» روز پنجشنبه ۱۲ مرداد ماه از سفر علی صبری به تهران از چهارم تا هفتم آگوست (۱۳ تا ۱۶ مرداد) و در پاسخ به دعوت همتای ایرانی خبر داده بود.

وی گفت: این اولین سفر به ایران است و باید مدت‌ها قبل به ایران می‌آمدم. به برادر خودم به خاطر انعطاف و قدرت مردم ایران علیرغم فشارها تبریک بگویم.

وزیر خارجه سریلانکا افزود: علاقه‌مندیم ایرانی‌های زیادی از سریلانکا بازدید کنند.

علی صبری خاطرنشان کرد: روابط دو کشور از پیش زمینه و آینده خوبی برخوردار است. این سفر می‌تواند شروع خوبی برای اتفاقات خوش در آینده باشد. فرصت‌هایی است که سریلانکا می‌تواند در اختیار ایران قرار دهد و دورازه‌ای به جنوب و شرق آسیاست. ما در سیاست خارجی دوست همه و دشمن هیچکس هستیم. ما یک موقعیت راهبردی داریم و از شرکت‌های ایران می‌خواهم به سریلانکا نگاه کنند.

وی به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله پزشکی اشاره کرد و افزود: فرصت‌های خوبی برای کسب و کارهای زیاد در سریلانکا وجود دارد و ما در منطقه و در سطح بین‌المللی دوست ایران بودیم و می‌خواهیم به دوستی خود ادامه دهیم. در کنار هم بودیم و همواره از یکدیگر و موضع همدیگر حمایت کرده‌ایم و در مسائل داخلی یکدیگر دخالت نمی‌کنیم.

وزیر خارجه سریلانکا بیان کرد: قرار است ریاست آیورا را برعهده بگیریم و این فرصتی است که بتوانیم وضعیت چندقطبی در دنیای چندقطبی داشته باشیم. ایران می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. 

علی صبری ادامه داد: امیدوارم برداران و خواهران ایرانی به کشور سریلانکا بیایند برای تعطیلات.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427096

مهمترین اخبار ایران و جهان: