نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 11:38

خبرنگاران خط شکنان جبهه جهاد تبیین هستند

اردستان-فرماندار اردستان گفت:امروزه در یک جنگ رسانه ای قرار داریم و خبرنگاران به عنوان خط شکنان جبهه جهاد تبیین فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا صبح یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه هفدهم مرداد و روز خبرنگار هستیم، امروزه در یک جنگ رسانه‌ای قرار داریم و خبرنگاران به عنوان خط شکنان جبهه جهاد تبیین فعالیت می‌کنند که فعالیت و اقدامات شهرستان را نیز به خوبی انعکاس می‌دهند.

وی افزود: امسال با توجه به انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پایان سال، یک سال سختی سیاسی داریم در این میان مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است و رهبر انقلاب در این خصوص چهار دستور از جمله سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخابات دادند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: مطابق با قانون تصویب شده، اولین مرحله انتخابات، پیش ثبت نام داوطلبان است که از ۱۶ مرداد ماه آغاز می‌شود که در پیش ثبت نام سه نوع مدارک از جمله مدرک تحصیلی، پایان خدمت و استعفا نامه باید بارگذاری شود.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در پیش ثبت نام ابتدایی صرفاً استعلاماتی از سوی مراجع آموزشی، استخدامی و نیروی انتظامی انجام می‌شود و در مرحله بعد استعلام‌های امنیتی و اطلاعاتی برای داوطلبان انجام می‌شود همچنین هرچه افراد بیشتری ثبت نام کنند انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده حضور و مشارکت مردم اردستان در انتخابات بالا خواهد بود که این یک اتفاق خوب است و ما می‌توانیم در همین ایام با تلاش بیشتری، حضور حداکثری را داشته باشیم که بعضاً در سال‌های گذشته مشارکت‌های بالایی بوده است.

فرماندار اردستان یادآور شد: در سال جاری برای شهرستان اردستان حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده که برای حوزه‌های مختلف از جمله نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی، آبفا، راهداری و دیگر موارد در نظر گرفته شده است.

احمدی طبا با اشاره به وجود ۹۵ معدن فعال در اردستان، خاطرنشان کرد: از امکانات معادن در شهرستان اردستان استفاده می‌کنیم و برای مثال در سیل روستای نهوج از تجهیزات معادن نظیر بیل مکانیکی و لودر استفاده شد اما امسال در حوزه عمران شهرستان و به ویژه آب از معادن استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: دو سال از دوران عمر دولت جدید می‌گذرد و در گاهی اوقات موارد ناامیدی نسبت به دولت عنوان می‌شود که باید بگوییم اینگونه نیست چرا که رئیس جمهور دولت را با بدهی سنگین تحویل گرفت اما اتفاقات خوبی صورت گرفت و در حوزه مسکن، طرح نهضت ملی مسکن پس از حدود ۸ سال تعطیلی طرح‌های مسکن، شروع بکار شده است.

فرماندار اردستان با اشاره به رتبه اول شهرستان در سطح استان در بخش اشتغالزایی، تصریح کرد: در حوزه بیمه‌شدگان مشاغل آزاد به غیر از خویش‌فرمایی، رشد ۳/۵ درصدی از اردیبهشت سال جاری نسبت به اردیبهشت سال گذشته داشتیم و در سال گذشته آمار بیمه شدگان شهرستان حدود ۸ هزار و ۸۱۴ نفر بوده اما در سال جاری به حدود ۹ هزار نفر رسیده است.

احمدی‌طبا گفت: در حوزه راه‌های روستایی تاکنون با همکاری‌های نماینده مردم اردستان برای بیش از ۹۰ کیلومتر راه‌های روستایی روکش آسفالت انجام شد که برخی از راه‌ها چندین سال مشکل در آسفالت داشتند.

وی ادامه داد: ساخت منازل ویلایی در شهرستان اردستان با پیگیری‌های بسیار و حمایت امام جمعه اصفهان، ابلاغ شده و تاکنون حدود ۵۰ هکتار زمین برای شهرها و ۲۰ هکتار در روستاها الحاق شده است.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در حوزه جوانی جمعیت اردستان شهرستان برتر استان اصفهان شد و فرمانداری اردستان تعداد جلسات مناسب قرارگاه جوانی جمعیت را برگزار کرده همچنین ۵۹ قطعه زمین تحویل افراد مربوطه شده است.

احمدی‌طبا بیان کرد: در برخی موارد اشتغال را در حوزه صنایع می‌دانند و با وجود اینکه این مورد نیز خوب است اما در اردستان می‌توان بیشتر بر روی گردشگری کار کرد چرا که یک مزیت برای شهرستان است و پول مستقیم و بدون واسطه به افراد می‌رسد.

وی یادآور شد: در ستاد نوروزی استان اصفهان از فرمانداری اردستان به عنوان یکی از ۹ فرماندار برتر استان و از شهرداری اردستان نیز به عنوان یکی از یازده شهردار برتر استان تجلیل شد همچنین رویدادهای فرهنگی مهمی نیز در شهرستان اجرا شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: در طی یک‌سال گذشته پنج برنامه زنده تلویزیونی با حضور فرماندار اردستان داشتیم همچنین بیش از ۲۵۰ خبر در خبرگزاری‌های استانی و کشوری از شهرستان اردستان، منتشر شد.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ جلسه دیدار مردمی در فرمانداری اردستان برگزار شده که یک هزار و ۸۰۰ نفر از شهروندان در این دیدار شرکت داشته اند و در ۵۰ روستا شهرستان با مردم دیدار کردیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428396

مهمترین اخبار ایران و جهان: