نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 12:27

بیمارستان فارسان به دستگاه « ام. آر. آی» مجهز شد

شهرکرد_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: یک دستگاه « ام. آر. آی» پیشرفته از محل اعتبارات وام بانک جهانی به بیمارستان فارسان اختصاص یافت.

ارسلان خالدی فر در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح این خبر اظهار داشت: دستگاه «ام آر آی» پیشرفته ۱.۵ تسلا از محل اعتبارات وام بانک جهانی تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت (WHO) خریداری و از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

وی افزود: این دستگاه با ارزش ریالی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال، محصول شرکت زیمنس آلمان با کیفیت تصویربرداری بسیار بالا از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در کشور بشمار می‌رود.

خالدی فر با بیان اینکه این دستگاه از تجهیزات سرمایه‌ای محسوب می‌شود اضافه کرد: با آماده‌سازی فضای فیزیکی جهت نصب و اضافه شدن این دستگاه به چرخه درمانی استان با تعرفه دولتی، نیاز مردم شهرستان‌های فارسان، اردل و بخش‌هایی از کوهرنگ برای دریافت خدمات تشخیصی درمانی مرتفع می‌شود.

وی اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ دستگاه «ام آر آی» پیشرفته وارد استان چهارمحال و بختیاری شده است و به زودی نیز یک دستگاه دیگر برای بیمارستان هاجر (س) شهرکرد، به تجهیزات درمانی این استان اضافه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1243852

مهمترین اخبار ایران و جهان: