نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 17:14

درخواست خانواده شهدای گلستانی منا برای سفر به عراق پیگیری می شود

گرگان- مدیرکل حج و زیارت گلستان گفت: درخواست خانواده شهدای گلستانی اهل سنت حادثه منا مبنی بر سفر به عراق و عتبات عالیات در دست بررسی و پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی میر قاسم پور بعدازظهر سه شنبه در نشست هماهنگی اعزام خانواده شهدا به عتبات عالیات اظهار کرد: در استان گلستان ۴۹ نفر در حادثه منا به شهادت رسیدند که ۴۸ تن از این شهدا از برادران و خواهران اهل سنت هستند.

مدیرکل حج و زیارت گلستان افزود: در دیدارهایی که با اعضای خانواده این شهدا انجام شد؛ درخواست‌های مبنی بر سفر آنها به کشور عراق و حضور در بارگاه حضرت علی (ع) و کربلای معلی و همچنین مقبره و زیارتگاه‌های اهل سنت در کاظمین و بغداد به ما ارائه شده است.

وی گفت: در صورت پیش بینی رویکردهای حمایتی از سوی بنیاد شهید و ایثارگران، سازمان حج و زیارت آمادگی دارد با هماهنگی حراست و بعثه مقام معظم رهبری بسته‌های ویژه ای برای سفرهای زیارتی این خانواده‌های شهید اهل سنت برنامه ریزی کند.

میرقاسم پور ادامه داد: ترویج فرهنگ زیارت به عنوان یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب نقش بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در بین جوانان و به ویژه خانواده‌های مذهبی ایفا می‌کند.

مدیر سازمان حج و زیارت گلستان گفت: ۵۴ دفتر زیارتی در گلستان فعال هستند که هر هفته هشت کاروان زمینی از گلستان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200452

مهمترین اخبار ایران و جهان: