نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 22:50

۹۸ هزار خانواده در استان آذربایجان‌غربی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر ۹۸ هزار خانواده و ۱۹۳ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و بیش از ۸۰ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ، رضا مهر افروز مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: کمیته امداد سازمان و نهادی است که هدف غایی و نهایی آن تلاش و کمک به محرومان است و در این راستا با  حدود ۱۲۰ نوع خدمت به نیازمندان ارایه خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۸ هزار خانواده و ۱۹۳ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده  و بیش از ۸۰ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد  می‌باشند.

 مهرافروز عنوان کرد: بیش از ۵۰ هزار از خانوار سرپرست زن و ۲هزار خانوار زندانیان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره )آذربایجان‌غربی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ( ره) آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در استان آذربایجان‌غربی بیش از ۶۲ هزار نفر از سالمندان تحت پوشش کمیته امداد بوده و در حدود ۲۳۰۰خانواده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مهرافروز در خصوص خدمات ارایه شده توسط کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی ۵۲۰۰خدمت در خصوص ساخت ،بازسازی و تعمیر مساکن شهری و روستایی انجام داده است و در حدود ۱۷۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره آموزش مددجویان گفت: ۱۲۰۰۰نفر از مددجویان از خدمات آموزشی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند و در استان تعداد۲۷۰۰ دانش‌اموز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

مهرافروز عنوان کرد: طی سال گذشته بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده که ۶۰ درصد این کمک‌های از طریق مراکز نیکوکاری بوده است.

وی با اشاره به زلزله خوی عنوان کرد: تعداد۱۵۰۰مسکن مددجویان در این حادثه دچار آسیب شد که ۱۲۰مسکن نیاز به تعمیر داشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228952

مهمترین اخبار ایران و جهان: