نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 12:25

ارزآوری ۱/۸ میلیون دلاری عرقیات میمند فیروزآباد/تولید سالانه بیش از ۲۶ میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در شهرستان فیروزآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: صادرات انواع عرقیات میمند این شهرستان به کشور های مختلف، بیش از ۱/۸ میلیون دلار ارز آوری برای کشور داشته است.

حبیب کوهکن در گفت و گو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با بیان اینکه عرقیات یکی از مهمترین کالاهایی است که ظرفیت صادراتی دارد اظهارداشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۶۰۰ تن انواع عرقیات نظیر گلاب، نسترن، بیدمشک، نعناع و سایر عرقیات گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس، انگلستان و افغانستان صادر شده است.

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از ۲۶ میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در شهرستان فیروزآباد افزود: توجه به موضوع صادارات این محصولات به خارج از کشور و یافتن بازارهای مصرف جدید یک ضرورت بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: بیشترین محصول شهرستان فیروزآباد به میزان ۱۳ میلیون تن در سال به گلاب اختصاص دارد و دیگر عرقیات نیز نیمی از تولیدات این شهرستان را شامل می‌شوند.

کوهکن بیان داشت: ۱۱۱ کارگاه تولیدی عرقیات گیاهی در این شهرستان وجود دارد که ۱۸ واحد آن صنعتی و مابقی نیمه صنعتی یا سنتی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان فیروزآباد با سطح زیر کشت یک هزار و ۹۶۰ هکتار گل محمدی قطب تولید این محصول در کشور محسوب می شود، ابراز داشت: هر ساله بیش از ۶ هزار  تن گل محمدی از گلستان های این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش فارس شهرستان فیروزآباد در ۹۲ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده که از شهرستان های خوش آب و هوا با پتانسیل و منابع طبیعی فراوان است.

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1208396

مهمترین اخبار ایران و جهان: