نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 21:10

ارائه خدمات جهادی این‌بار در بیجار/پزشکانی که با خدمت به مردم محروم روستا عشق می‌کنند

نخستین اردوی جهادی قرارگاه امام رضا تهران در کردستان، با ارائه خدمات در ۱۲ عرصه پزشکی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی در بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، اکنون چند سالی است که عبارت دوکلمه‌ای «اردوهای جهادی» جای خودش را میان دانشجویان، دانش‌آموزان، پزشکان، روحانیون و بسیاری از آدم‌ها و اقشار دغدغه‌مند باز کرده است. 

افرادی که در کنار همه روزمرگی‌های شخصی و کاری‌شان تصمیم می‌گیرند برای چند روز یا چند هفته هم که شده منیت‌هایشان را کنار بگذارند و سراغ مردمان اقلیم‌هایی بروند که شاید بین هیاهوی روزمره مسئولان و محرومیت‌های همیشگی کمی فراموش شده‌اند. 

اردوی جهادی دیگر برای شهروندان ایرانی غریبه نیست و به نام آشنایی تبدیل شده که پای ثابت امور خیریه کشور است. 

ردپای عشق در تلاش‌شان است، تلاشی خستگی‌ناپذیر، اینجا خدمتی است عاشقانه، معبری است به سوی بهشت، معبری برای عاشقانه‌هایی با خدا، اینجا خدمت یکه‌تاز میدان است، خدمتی خالصانه با نام جهاد و اردوی جهادی که یادآور پای کار بودن رزمندان هشت سال دفاع مقدس است که خودجوش و داوطلبانه پا به عرصه خدمت گذاشته‌اند. 

می‌توانستند بروند و‌‌ در بهترین منطقه و‌ بیمارستان‌ها خدمت کنند اما انتخابشان خدمت به مردم مناطق کمتر برخوردار است. 

سفیران کار و تلاش و خدمت این‌بار در بیجار پا به عرصه خدمت‌رسانی در عرصه تخصصی پزشکی گذاشتند و به مدت دو روز در این شهرستان بصورت رایگان به مردم خدمت خواهند کرد، 

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا تهران در حاشیه بازدید مسوولان استانی و شهرستانی از خدمات‌رسانی جهادگران عرصه تلاش به خبرنگار فارس در بیجار گفت: تقریبا در عرصه تخصصی پزشکی این کار بزرگترین کار جهادی کل کشور است.

وی‌ با اشاره به اینکه این اردوهای جهادی در حوزه‌های درمانگاه چشم، درمانگاه سرطان و درمانگاه تخصصی
است افزود: حدود ۲۵۰ متخصص در استان کردستان و اکنون در شهرستان بیجار در حوزه‌های دامپزشکی، دندانپزشکی، کشاورزی، جاده‌سازی و آبرسانی و… مشغول خدمت‌رسانی به مردم شریف شهرستان بیجار هستند.

سیداحمدی عنوان کرد: حدود ۱۶ هزار خدمت پزشکی تا کنون به مردم ارائه شده است. 

مسوول قرارگاه جهادی امام رضا تهران  بیان کرد: ۵ روستا در بخش کرانی بیجار برای آبرسانی اولویت‌بندی شده است که با دریافت دستور از وزیر و تصویب حدود ۳۰ میلیارد بودجه آن وارد کار اجرا خواهیم شد.

به گفته سیداحمدی، در حوزه کشاورزی اولین پلتفرم کشاورزی در شهرستان بیجار انجام می‌شود، یعنی یک روستا می‌کارد، یک روستا فراوری می‌کند و روستای دیگر در زیست‌بوم خودش محصولاتش را به فروش می‌رساند.

وی افزود: با این پلتفرم روستاها را به هم وصل می‌کنیم تا خدمات بیشتری انجام دهیم.

وی اضافه کرد: این اردوی جهادی در ۱۲ عرصه شامل حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، سرطان، درمانگاه چشم پزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، آموزشی فرهنگی، راهسازی و آبرسانی فعالیت می‌کنند. 

سیداحمدی اظهار کرد: طی دو‌ روز در بیجار این خدمات توسط جهادگران در حوزه‌های ذکرشده انجام می‌شود. 

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ قرارگاه امام رضا برای استان کردستان است که بعد از بیجار به قروه و‌ دلبران و دهگلان و بعد تمام شهرهای استان عزیمت خواهد کرد.

روزانه بیش از ۶ هزار نفر در بیجار از خدمات رایگان پزشکی بهره‌مند می‌شوند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این‌ بازدید به خبرنگار فارس در بیجار گفت: امروز باید خدا را شاکر باشیم که در شهرستان بیجار شاهد حضور گروه‌های جهادی در دیار گروس هستیم. 

وی گفت: به همت جهادگران پرتلاش قرارگاه جهادی امام رضا ( ع) تهران مجموعه‌ای از تخصص‌های مختلف حوزه پزشکی در شهرستان بیجار حضور یافته‌اند و خدمت‌رسانی می‌کنند. 

رمضانی گفت: در ۳ نوبت صبح، ظهر و عصر جمعیت بیش از  ۶ هزار نفر روزانه در حوزه.های مختلف از ویزیت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

این مقام مسوول گفت: خدماتی که برای بیماران تدارک دیده شده است مهمترین و بالاترین خدماتی است که در بیمارستان‌های تخصصی ارائه می‌شود. 

معاون‌ سیاسی، امنیتی  و اجتماعی استاندار کردستان  ادامه داد: مواردی که نیاز به عمل.های خاص دارند به بیمارستان‌های تخصصی در تهران و مرکز استان ارجاع می‌شود.

رمضانی گفت: اقدام گروه جهادی  قرارگاه امام رضا(ع) تهران یک اقدام ارزشمند و‌ بسیار خاص است که در بیجار انجام می‌شود و این گروه جهادی ارزشی برای خدمت‌رسانی به سایر شهرهای استان نیز اعلام‌ آمادگی‌ کرده‌اند.

انتهای پیام/۷۵/۲۳۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206996

مهمترین اخبار ایران و جهان: