نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:16

ضعیف‌تر دانستن مسئولین فعلی استان قزوین از گذشتگان واقعی نیست

قزوین – امام جمعه قزوین با بیان اینکه ضعیف‌تر دانستن مسئولین فعلی استان قزوین از گذشتگان واقعی و منصفانه نیست گفت: حرف را باید بر اساس تقوا بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: امام صادق (ع) در تفسیر قرآن، سیاست، اخلاق، علوم مختلف، مسائل حقوقی و زمینه‌های دیگر بیانات نورانی دارند.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) نفوذ عجیبی در دل‌های مردم داشت، افزود: منصور دوانیقی با درک این جایگاه امام صادق (ع) سعی کرد برخی‌ها را در برابر او برجسته کند و نفوذ امام را نیز کم کند اما این حیله‌ها نتیجه نداد و نتوانستند نور هدایت را خاموش کنند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: از نظر امام صادق (ع) تقوا آن چیزی است که خدا علاقه دارد در انسان ببیند و بدون شک خدا می‌خواهد انسان را در دفاع از مظلوم، مبارزه با فساد، انفاق نسبت به فقرا و در مساجد ببیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون اضافه کرد: امام خمینی (ره) در برابر قانونی غیرانسانی و قانون جنگلی که تلاش می‌کرد ملت ایران را به ذلت بکشاند ایستاد.

آیت الله عابدینی همچنین با اشاره به سالروز لغو امتیاز تنباکو ادامه داد: دشمن همیشه برای این ملت ذلت خواسته و در ماجرای تنباکو نیز تلاش کردند تا کودتای اقتصادی نابود کننده‌ای را برای این ملت تدارک ببینند اما با بصیرت میرزای شیرازی و جایگاه این مرجع در نزد مردم این حربه شکست خورد.

وی با اشاره به سالروز اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در سال ۱۳۲۷ عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی زیر بمباران موشک‌های مقاومت است و بدون شک به زودی جشن نابودی نهایی این جرثومه ظلم و فساد را خواهیم دید.

هرکسی در هر دولتی اگر خلافی می‌کند باید محاکمه شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: دشمنان اسلام از هر کاری برای اعمال نفوذ و حضور استعماری در کشورهای مسلمان استفاده می‌کنند و در طول تاریخ نمونه‌های آن را زیاد می‌بینیم.

وی گفت: رواج فساد و فحشاء، نفوذ و همچنین ایجاد اختلاف در بین مردم از حربه‌های دشمن برای نفوذ در کشورهای اسلامی بود که نمونه آن را در الجزایر و یا اندلس می‌بینیم و باید مراقب باشیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مسئولی که به مردم خدمت نمی‌کند خائنی است که باعث خسارت و زحمت برای انقلاب و اسلام است، تصریح کرد: هرکسی در هر دولتی اگر خلافی می‌کند باید محاکمه شود و امیدواریم محاکمه مسئولینی که در دولت گذشته به این کشور و مردم خیانت کردند به تأخیر نیفتد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: یک نفر در استان اصرار دارد اصرار دارد که بگوید مدیران امروز دولت از گذشتگان ضعیف‌تر هستند و تاکنون ضعیف‌تر از اینها نداشته‌ایم اما این حرف را اصلاً واقعی و منصفانه نمی دانم.

وی با بیان اینکه مسئولان فعلی استان قزوین را از گذشتگان ضعیف‌تر بدانیم واقعی و منصفانه نیست بیان کرد: کلام ما باید بر اساس تقوا باشد و برای حرف‌هایی که میزنیم دلیل داشته باشیم و امیدواریم مدیران و مسئولین استان حرفهای خود را در جهت هم افزایی و از روی تقوا بیان کنند.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه حیثیت و جایگاه استان قزوین را در انظار مردم کم نکنیم، افزود: مراقب باشیم گزارش خلاف واقع به مسئولان، وزرا و دولت از استان خود ندهیم

وی عنوان کرد: باید از این افراد پرسید که چرا در اتفاقات ناهنجار گذشته اینقدر با صلابت، دقت و با فریاد بلند صحبت نکردید.

امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: نباید در انتقاد زبانمان لال باشد و سکوت کنیم اما باید حرف‌هایمان را با تقوا، انصاف، رعایت شخصیت استانی مردم و حیثیت استانی بیان کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206352

مهمترین اخبار ایران و جهان: