نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 08:32

راه اندازی پنج بازارچه فروش محصولات زیست عفیفانه در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج بازارچه فروش محصولات زیست عفیفانه جهت دسترسی سهل مردم به این کالاها در شهرستان‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا طالبی شنبه شب در کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت زنان و خانواده و ارائه و بررسی طرح زیست عفیفانه خراسان جنوبی که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در راستای درخواست‌های مکرر مردم انقلابی و متدین خراسان جنوبی برای در دسترس بودن البسه اسلامی و متعارف با قیمت مناسب در سطح بازار، طرح «زیست عفیفانه» تهیه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح زیست عفیفانه به دنبال این هستیم که پارچه مشکی برای دوخت چادر و مانتو و شلوار با قیمت مناسب وارد کنیم، بیان کرد: در مرحله اول به یکی از مؤسسات تسهیلاتی اعطا شد تا نمایندگی کارخانه پارچه مشکی خرم‌آباد را در استان اخذ نماید.

طالبی با بیان اینکه در مرحله بعد چادرهای تولیدی را برای خرید عموم بین فروشگاه‌های پوشاک خراسان جنوبی توزیع می‌شود، افزود: از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج بازارچه فروش محصولات زیست عفیفانه جهت دسترسی سهل مردم به این کالاها در شهرستان‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه البته این بازارچه‌ها زیست عفیفانه کفایت نمی‌کند و باید در سایر شهرستان‌ها گسترش یابد، ادامه داد: از ظرفیت فروشگاه‌های پوشاک سطح استان برای عرضه این محصولات تولیدی استفاده خواهد شد تا متضرر نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه پوشاک و سایر کالاها تأکید بر این است که نهادها و سازمان‌ها از محصولات تولیدی داخل استان خریداری کنند، یادآور شد: اینگونه علاوه بر ترویج سبک زندگی عفیفانه از محصولات تولیدی داخل خراسان جنوبی نیز حمایت می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1193108

مهمترین اخبار ایران و جهان: