نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 12:40

ساماندهی ۷۱ هزار ورزشکار در لرستان

خرم‌آباد- رئیس هیئت پزشکی ورزشی لرستان از ساماندهی ۷۱ هزار ورزشکار در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سوری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی از وظایف هیئت پزشکی ورزشی است، اظهار داشت: تمامی اهداف و برنامه‌های هیئت در حوزه‌هایی نظیر درمان، پزشکی ورزشی و سلامت، آموزش و پژوهش تبیین شده است.

وی با اشاره به آمار ورزشکاران سازمان یافته استان، افزود: سال گذشته ۷۱ هزار و ۶۸ ورزشکار این استان عضو کمیته خدمات درمانی شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی لرستان، عنوان کرد: ۴۷ هزار و ۵۷۱ نفر آقایان ورزشکار و ۲۳ هزار و ۴۹۷ نفر بانوان در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده اند.

سوری با اشاره به هیئت‌های برتر در عضویت ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی، بیان کرد: در هیئت فوتبال استان ۱۲ هزار و ۱۲۵ نفر در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی عضو شده‌اند که تعداد ۷۳۷ نفر از آنها زن و ۱۱ هزار و ۳۸۸ نفر نیز مرد هستند.

وی با اشاره به هیئت کشتی استان، عنوان کرد: در این هیئت نیز ۱۲ هزار و چهار نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی شده اند که ۵۹ نفر از آنها زن و ۱۲ هزار و ۹۴۵ نفر نیز مرد هستند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی لرستان با اشاره به هیئت کاراته، تصریح کرد: در این هیئت شش هزار و ۹۹۳ نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی شده اند که چهار هزار و ۹۴ نفر زن و دو هزار و ۸۹۹ نفر نیز مرد هستند.

سوری در خصوص هیئت بدنسازی، افزود: در این هیئت نیز چهار هزار و ۸۴۰ نفر عضو هستند که دو هزار و ۳۵۲ نفر زن و ۲ هزار و ۴۸۸ نفر نیز مرد هستند.

وی با اشاره به هیئت ژیمناستیک، تصریح کرد: در هیئت ژیمناستیک نیز پنج هزار و ۴۵۸ نفر عضو کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی هستند که دو هزار و ۸۷۸ نفر زن و دو هزار و ۵۸۰ نفر نیز مرد هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235152

مهمترین اخبار ایران و جهان: