نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 15:30

اداره کار آمار اشتغال سازمان‌ها را راستی‌آزمایی کند

فرماندار نهاوند گفت: مبنای تصمیم‌گیری برنامه ریزی‌ در اشتغالزایی آمار اعلامی از سوی ادارات است که اداره کار باید آنها را راستی‌آزمایی کند چراکه در گذشته از آمارهای غیر واقعی آسیب دیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، ضرغام احمدوند بعد از ظهر امروز در کارگروه اشتغال اظهار کرد: شهرستان نهاوند در سال گذشته در زمینه جذب وام مشاغل خانگی رتبه آخر استان همدان را کسب کرد که این وضعیت برای این شهرستان با این همه ظرفیت قابل قبول  نیست. 

وی با بیان اینکه علت این کار باید مورد بررسی قرار گیرد افزود: اداره کار برای سال جدید طوری برنامه‌ریزی کند که میزان اعتبارات اعلام شده که ۶.۵ میلیارد تومان است صد درصد جذب شود.

فرماندار نهاوند با تاکید بر لزوم ارائه آمارهای درست از سوی دستگاه‌های ذیربط گفت: با توجه به اینکه مبنای تصمیم‌گیری برنامه‌ریزی‌ در شتغالزایی آماری است که از طریق ادارات اعلام می‌شود مدیران باید آمار منطبق با واقعیت را اعلام کنند و اداره کار هم بابد آنها را راستی‌آزمایی کند چراکه در گذشته از آمار غیر واقعی آسیب دیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان تعهد نهاوند در زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۹۳ نفر بوده که میزان اشتغال صورت گرفته ۲ هزار و ۷۶۸ نفر یعنی ۱۰۷ درصد محقق شده اضافه کرد: طبق اعلام اداره کار و تعاون شهرستان، سهمیه تعهد اشتغال نهاوند در سال جاری ۲ هزار و ۲۱۹ نفر تعیین شده است.

احمدوند با تاکید بر انجام فرایند ارزیابی از سوی بانک‌ها تصریح کرد: برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی عملکرد خوبی دارند و برخی نیز از عملکرد مثبتی برخوردار نیستند که باید بررسی شود چنانچه موانع خارج از شهرستان است پیگیری‌ لازم برای رفع آن صورت گیرد.

وی بر لزوم ارتباط مدیران دستگاه‌های اداری با بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و یا هر مورد دیگر مدیران مستقیم با بانکها ارتباط داشته باشند و کار را صرفا به کارشناس مربوطه واگذار نکنند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و تبصره ۱۶ کمیته امداد قابل قبول است ولی در پرداخت مشاغل خانگی ایراداتی وجود دارد که باید منعکس شود تا موانع برطرف گردد.

وی با بیان اینکه مطابق سیاست‌های دولت مردمی موظف هستیم پاسخگوی مطالبات باشیم گفت: این روال که برخی بانک‌ها پیش گرفته‌اند با شعار سال همخوانی ندارد ‌و سنگ‌اندازی در پرداخت تسهیلات به مردم درست نیست.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247208

مهمترین اخبار ایران و جهان: