نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 18:40

بهره مندی بیش از 600 خانوار از خدمات تلفن همراه در ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: با مشارکت اپراتور همراه اول ارائه خدمات ارتباطی و تلفن همراه برای تعدادی از روستاهای ایلام امکانپذیر شد.

علی کریمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام عصر امروز در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با همکاری اپراتور همراه اول و با ارتقاء ۳ سایت تلفن همراه ۴ روستای استان با بیش از ۶۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: لازم به ذکر است این اقدام با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام ادامه داد: در راستای اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون اتصال ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات پایان یافته و پوشش ۹۶ درصدی جمعیت استان محقق شده است.

کریمی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است، مشکلات ارتباطی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را برطرف و اینترنت پرسرعت و پوشش تلفن همراه را برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری فارس روستاهای چم روته در شهرستان های سیروان، طولاب از توابع ایلام و پاقلعه و گره چقا واقع در چوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1247508

مهمترین اخبار ایران و جهان: