نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 12:46

ممنوعیت خرید تراشه آمریکایی در چین/ خطرات جدی امنیت سایبری وجود دارد

شرکت‌های چینی که در پروژه‌های زیرساختی کلیدی فعالیت می‌کنند، از خرید محصولات تولیدکننده نیمه‌رساناهای آمریکایی منع شدند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، اداره فضای سایبری چین روز یکشنبه اعلام کرد که شرکت های این کشور از استفاده تراشه های میکرون منع شده اند و گفت که سازنده تراشه آمریکایی نتوانسته بررسی امنیت سایبری را بگذراند.

رگولاتور چین در بیانیه‌ای گفت: «این بررسی نشان داد که محصولات میکرون دارای خطرات امنیت سایبری نسبتاً جدی هستند که خطرات امنیتی قابل‌توجهی برای زنجیره تأمین زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی چین ایجاد می‌کند و بر امنیت ملی تأثیر می‌گذارد».

در نتیجه، اپراتورهای درگیر در پروژه های زیرساخت اطلاعات حیاتی داخلی باید خرید محصولات از میکرون را متوقف کنند.

رگولاتور چینی بازبینی امنیت سایبری محصولات میکرون را بعد از تحریم‌های اعمال شده توسط واشنگتن و متحدانش بر بخش تراشه‌های چین آغاز کرد.میکرون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه حافظه در ایالات متحده است و بیش از 10 درصد از درآمد خود را از چین به دست می آورد. این شرکت به سی‌ان‌ان گفت که اخطار رگولاتور را دریافت کرده و در حال ارزیابی مراحل بعدی است.

به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت که قاطعانه با محدودیت هایی که هیچ مبنای واقعی ندارند مخالف است. واشنگتن از اکتبر 2022، محدودیت‌های گسترده‌ای برای صادرات تراشه‌های پیشرفته و تجهیزات ساخت تراشه به چین اعمال کرده است تا دسترسی چین به فناوری حیاتی را قطع کند.

در ماه فروردین، ژاپن و هلند، هر دو متحد کلیدی ایالات متحده، محدودیت هایی را بر فروش فناوری ساخت تراشه به کشورهایی از جمله چین اعلام کردند. چین به شدت از این محدودیت‌ها انتقاد و آنها را تبعیض‌آمیز خطاب کرده است.

نبرد روی نیمه هادی ها بخشی از شکاف فزاینده بین ایالات متحده و چین است. در سال های اخیر روابط این دو به پایین ترین سطح خود در دهه های اخیر رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230152

مهمترین اخبار ایران و جهان: