نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 20:27

۸۵ درصد کل ناوگان تاکسیرانی شهر بندرعباس فرسوده است

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: 2600 تاکسی در بندرعباس وجود دارد که فقط 600 تاکسی فعال است.

عمار زاهدی رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: از 2600 دستگاه تاکسی موجود در بندرعباس فقط 600 دستگاه فعال هستند و بیش از 85 درصد ناوگان فرسوده است.

به گفته وی، در ده سال اخیر میزان توسعه و نوسازی ناوگان بسیار ضعیف بوده است.

زاهدی با بیان این که سال گذشته جهت تسهیلات به تاکسی دارها پس از 9 ماه معطلی در نهایت خودروی سمند برای طرح جایگزینی در نظر گرفته شد که با قیمت 273 میلیون تومان بدون تسهیلات عرضه شد، گفت: برای تاکسیدارانی که خودرویشان فرسوده شده بود، عملا خرید سمند سورن به عنوان تاکسی بدون تسهیلات میسر نبود و همین مسأله موجب شد تا پس از 3 ماه پیگیری تسهیلات تبصره 16 تا سقف 200 میلیون تومان به طور کشوری تصویب شود اما عملا بدلیل تصویب آن در اسفندماه، استفاده از آن برای تاکسیداران مقدور نشد.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس اضافه کرد: در سال جدید نیز سایت نوسازی باز نشده و عملا امکان بهره مندی تاکسیداران از طرح جایگزینی فراهم نشده است.

زاهدی همچنین گفت: در سال قبل تسهیلاتی برای بهسازی خودرو نیز کلید زده شد اما از آن نیز استقبال نشده و عملا ناوگان تاکسیرانی بندرعباس با 85 درصد فرسودگی زمین گیر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231308

مهمترین اخبار ایران و جهان: