نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 23:46

ارائه آموزش مهارتی به شش هزار و 700 مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت: شش هزار و 700 مددجوی این نهاد حمایتی در سال گذشته از آموزش‌های مهارتی و اشتغال بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند با تاکید بر این که ارائه آموزش مهارتی به مددجویان و نیازمندان متقاضی کار، گام نخست در توانمندسازی و خودکفا شدن آن‌ها به شمار می‌رود، اظهار داشت: ۶ هزار و ۷۰۱ نفر از مددجویان استان از آموزش‌های فنی و مهارتی در سال گذشته بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: اصولی ترین روش فقر زادیی از طریق آموزش، مهارت آموزی، توانمند سازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آن ها اتفاق می افتد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیاز سنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آن‌ها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و... است.

عرب افزود :از این تعداد ۲ هزار و ۹۷۳ نفر در دوره‌های مقدماتی، یک هزار و ۷۸۴ نفر در پایدارسازی، و یک هزار و ۹۴۴ نفر آموزش‌های مهارتی شرکت کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1231896

مهمترین اخبار ایران و جهان: