نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 09:24

۲۰۰ مترمربع زمین به خانواده‌های پرجمعیت سمنان واگذار می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: به والدینی که فرزند سوم یا بالاتر خود را به دنیا بیاورند، تا ۲۰۰ مترمربع زمین واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی رجبی، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به سیاست‌های حمایت از فرزندآوری اظهار کرد: به والدینی که فرزند سوم یا بالاتر خود را به دنیا بیاورند، ۲۰۰ مترمربع زمین واگذار می‌شود.

وی افزود: این زمین ۲۰۰ مترمربعی با قیمت تمام‌شده واگذار می‌شود و سه دانگ آن به نام پدر و سه دانگ به نام مادر سند می‌خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان ادامه داد: حتی کسانی که فرم (ج) آنها قرمز هم شده باشد، می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند و زمین دریافت کنند.

رجبی عنوان کرد: وقتی وزارت راه و شهرسازی به سازمان‌ها زمین واگذار می‌کند، شرط سند زدن آن، ساخت‌وساز و گرفتن پایان کار است؛ اما در مورد اعطای زمین برای حمایت از فرزندآوری شرط ساخت ملاک نیست و تنها آماده‌سازی زمین مانند جدول‌گذاری و ... برای اخذ سند ضرورت دارد.

???? طرح مسکن ملی در سمنان در دست اجراست

زمین‌ها به‌صورت انفرادی واگذار می‌شود

وی با بیان اینکه واگذاری زمین‌ها به‌صورت انفرادی است و به هر خانواده یک زمین واگذار می‌شود، تصریح کرد: بعد از تسویه‌حساب قطعی، زمین به نام افراد سند می‌خورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: قیمت زمین در شهرهای مختلف متفاوت بوده و مبلغی که در حال حاضر به ما برای این زمین‌ها ابلاغ شده، ۸۰۰ میلیون تومان است.

رجبی بیان کرد: اگر قیمت زمین بالای ۸۰۰ میلیون تومان شود، باقیمانده پول زمین به نرخ کارشناسی محاسبه و از متقاضی زمین به‌صورت نقدی دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 نفر در استان سمنان واجد شرایط دریافت زمین شده‌اند، ادامه داد: اجرای این طرح با اعطای هفت قطعه زمین در شهرستان دامغان آغاز شد و واگذاری زمین به سایر خانواده‌های مشمول این طرح نیز در حال طی مراحل قانونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: متقاضیان دریافت زمین باید در سامانه نهضت ملی مسکن و در بخش حمایت از خانواده ثبت‌نام کنند تا درخواستشان بررسی شود.

???? بازدیدهای مسؤولان از طرح مسکن ملی در تسریع اجرای آن تأثیر ویژه‌ای دارد

2 سال تنفس برای پرداخت اقساط

رجبی عنوان کرد: متراژ زمین‌ها حداکثر ۲۰۰ مترمربع است و هزینه آن با بازپرداخت هشت‌ساله پس از 2 سال تنفس به‌صورت اقساط دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که دارای چهار فرزند زیر 20 سال و یا چهارقلو هستند نیز می‌توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند و زمین دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به شرایط دریافت زمین در هر شهر گفت: داشتن پنج سال سکونت در آن شهر، داشتن پنج سال سابقه بیمه، متولد آن شهر بودن یا ارائه گواهی تحصیلی فرزندان شرط گرفتن زمین در شهر مربوطه است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1264908

مهمترین اخبار ایران و جهان: