نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 01:05

درخواست سفیر تل آویو در سازمان ملل برای تشدید حملات علیه غزه

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار حملات شدیدتر علیه نوار غزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هرگونه آتش بس در نوار غزه را رد و ادعا کرد: «ما باید صحبت در مورد آتش بس را متوقف کنیم و به حملات شدید ادامه دهیم.»

همزمان، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خوستار توقف حملات و جنگ در فلسطین و پای بندی تل آویو به قوانین بین‌المللی شد و گفت: «اسرائیل باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه پایبند باشد.»

معاون سخنگوی آنتونیو گوترش گفت: «اسرائیل باید به استفاده متناسب از زور پایبند باشد و در طول عملیات نظامی، غیرنظامیان را در امان نگه دارد.»

این مقام سازمان ملل همچنین افزود: «دبیرکل از همه طرف‌ها می‌خواهد خویشتن‌دار باشند و فوراً خصومت‌ها را متوقف کنند.»

همچنین با ادامه حملات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، «الی کوهن»، وزیر امور خارجه کابینه تندرو نتانیاهو و عضو کابینه از حمایت آمریکا از این حملات پرده برداشت و به شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گفت: «ما از ایالات متحده و بسیاری از کشورهای جهان حمایت سیاسی به همراه داریم.» پیش از این نیز، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داده بود: «گالانت وزیر دفاع با همتای آمریکایی خود لوید آستین تلفنی درباره عملیات نظامی در غزه گفتگو کرد.»

منابع عبری نیز در ساعات شب از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شهرهای اشغالی یافا و تل آویو خبر می‌دهند. پیشتر جنبش جهاد اسلامی هشدار داده بود که ادامه بمباران خانه‌های فلسطینیان در غزه منجر به تشدید حملات راکتی به تل آویو و مناطق مرکزی اراضی اشغالی خواهد شد. ساعاتی پیش از این نیز، سایت الدستور گزارش داد که موشک‌های نیروهای مقاومت فلسطین به مناطقی در جنوب تل‌آویو اصابت کرده است. این سایت ادامه داد که اصابت این موشک‌ها به تل آویو بیانگر عبور آنها از سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین و پیشرفته بودن این موشک‌ها است. این در حالیست که به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که موشک شلیک شده به سمت تل آویو با استفاده از سامانه فلاخن داوود که یک سامانه ضد موشک‌های بالستیک است، ساقط شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست و انتقال آنها به بیمارستان‌های موجود در اراضی اشغالی و در اطراف نوار غزه خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که یک موشک شلیک شده از سمت نوار غزه مستقیماً به یک ساختمان در سدیروت اصابت کرده است. این رسانه‌ها اعلام کردند که حملات موشکی نیروهای مقاومت حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گوریون را متوقف کرده است.

ارتش این رژیم هم چنین اعلام کرد که دستورات صادره در خصوص حالت فوق‌العاده تا روز جمعه آتی برقرار خواهد بود. از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان از دستیابی به آتش بس طی ساعات آتی خبر دادند. در همین ارتباط، المیادین اعلام کرد که تماس‌هایی از طرف مصر برای برقراری آتش‌بس انجام شده است؛ اما اکنون نمی‌توان اجرایی کردن آن را تأیید کرد.

تحولات در کرانه باختری نیز پرتنش به نظر می‌رسد و منابع عبری زبان از تیراندازی به سمت یک دستگاه اتوبوس صهیونیست‌ها در منطقه کوه صبیح در جنوب نابلس خبر دادند. این منابع تاکید کردند که مجریان این عملیات به سلامت محل را ترک کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203896

مهمترین اخبار ایران و جهان: