نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 19:32

وحدت بین اقوام و امنیت مهمترین ظرفیت کرمانشاه در مسیر توسعه است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با تاکید بر مردمی کردن امنیت، گفت: وحدت بین اقوام و امنیت مهمترین ظرفیت کرمانشاه در مسیر توسعه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طیب صحرایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه که با حضور فرمانده کل انتظامی کشور و جمعی از سران و فرماندهان لشکری و انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: امنیت و سلامت به عنوان ۲ نعمت مخفی الهی هستند که کمتر متوجه مزیت‌های آن هستیم اما باید تا زمانی که از آن برخوردار هستیم قدردان آنها باشیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت یک نیاز اساسی در هر جامعه است، افزود: از ویژگی‌های جامعه ایمانی، حکومت اسلامی و ایرانی تأمین و تضمین امنیت است همانطور که امام علی (ع) در این زمینه می‌فرمایند اگر کسی زیر پرچم و حکومت اسلامی زندگی کند باید امنیت او تأمین شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مهمترین اقدام پلیس تأمین امنیت در جامعه است، تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی در جامعه برای حفظ امنیت به عنوان یک امر ضروری و تعالی بخش بوده و صرف وقت و زندگی نیروی انتظامی در این مسیر ارزشمندی کار آنها را دوچندان می‌کند.

صحرایی خاطرنشان کرد: امنیت عاملی بستر ساز در توسعه حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… است که به همین منظور هیچ زمان و مکانی نمی‌توان جمهوری اسلامی را بدون امنیت تصور کرد.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه با بروز رخدادهای متفاوت داخلی و خارجی از اول انقلاب تاکنون متحد در کنار هم بودند، گفت: با وجود تنوعات قومی و مذهبی و مرز نشین بودن مردم کرمانشاه اما این مردم در طول این مدت با حفظ وحدت در مقابل توطئه‌های خصمانه دشمن با بصیرت و فهیم بوده و هم اکنون نیز امنیت در کمال آرامش در این استان حاکم است.

استاندار کرمانشاه به مردمی شدن تأمین امنیت اشاره و تاکید کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری هر جا که کار به مردم سپرده شده در آن راستا موفقیت حاصل شده و با استناد به سخنان مقام معظم رهبری می‌توان حضور مردم در هر بازه زمانی راهگشا دانست.

ولی در پایان به نقش نیروی انتظامی در توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه از طریق تأمین امنیت تاکید کرد و ادامه داد: استان کرمانشاه با وجود مشکلات فراوان ظرفیت‌های بسیاری برای پیشرفت و توسعه دارد که وحدت، برادری به عنوان یک ظرفیت استانی عاملی تأثیر گذار و پیش نیاز در توسعه خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203252

مهمترین اخبار ایران و جهان: