نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 13:35

آغاز عملیات احداث بیمارستان 250تختخوابی شادگان

عملیات احداث بیمارستان جدید 250 تختخوابی شهرستان شادگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان؛ «سید حمید جمال‌الدینی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در آیین کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی شادگان، اظهار کرد: با تدبیر دولت سیزدهم در تکمیل و توسعه تخت‌های بیمارستانی که در طول دو سال گذشته، نزدیک به ۱۵هزار تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم که کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان، این زنجیره ایجادشده را تکمیل کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مجری پروژه یادشده وزارت مسکن و شهرسازی است، افزود: امید داریم که با هماهنگی و همکاری ایجاد شده بتوانیم این پروژه را در زمان مشخص به اتمام برسانیم و شیرینی این بهره‌برداری را به مردم منطقه هدیه بدهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استاندارد واحدی در نقشه‌ها و تجهیزات ساخت در کشور وجود دارد و در راستای دسترسی مردم به ویژه در مناطق محروم، امکانات عینا شبیه به استان‌های بیشتر توسعه‌یافته در این بیمارستان ایجاد می‌شود تا مردم بتوانند در این منطقه نیز خدمات مطلوبی را دریافت کنند.

جمال‌الدینی اضافه کرد: با توجه به طرح سلامت خانواده و پزشک خانواده و تکمیل آن با حضور مستمر مراقبین سلامت، افراد در معرض خطر شناسایی می‌شوند، مداخلات پیشگیرانه انجام خواهد شد و در نهایت با این تلاش به روزی برسیم که به اضافه کردن تخت بیمارستانی نیاز نداشته باشیم و به جمع کردن آنها مبادرت ورزیم.

وی خاطرنشان کرد: قدم دیگری که در چند سال گذشته رخ داده و با افزایش ضریب و تعداد در سال جدید، تکمیل شد بحث بومی‌گزینی بود که در آن حداقل ۳۰درصد از ظرفیت نظام پذیرش در بخش رشته‌های حوزه سلامت به نیروهای بومی تعلق می‌گیرد و امیدوار هستیم با تدبیر سال گذشته مجلس شورای اسلامی این زنجیره تربیت، تحصیل و ارائه خدمت تکمیل شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1241696

مهمترین اخبار ایران و جهان: