نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 19:29

مراکز تحویل گندم در سطح استان همدان، فعال و مجهز شوند

همدان- مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان گفت: باید کلیه مراکز در سطح استان نسبت به آماده سازی و تجهیز مرکز به منظور تحویل گیری گندم از کشاورزان همدان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی محمدی یکشنبه در اولین جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان همدان ضمن تقدیر از عوامل خرید گندم سال گذشته؛ اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت گندم در استان باید کلیه مراکز در سطح استان نسبت به آماده سازی و تجهیز مرکز به منظور تحویل گیری گندم از کشاورزان اقدام کنند.

وی با تصریح بر اینکه باید همچون سنوات گذشته قبل از برداشت محصول، کلیه مراکز توسط تیم کارشناسی از نظر بهداشتی و امکانات بازدید به عمل بیاید، گفت: در صورت وجود هرگونه نقص باید سریعاً نسبت به رفع آن اقدام شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه خرید حداکثری گندم می‌تواند نیاز کشور به واردات را کاهش دهد، ادامه داد: در مناطقی که کشت گندم بالایی داریم باید با در نظر گرفتن امکانات و شرایط بهداشتی، مراکز تحویل گیری برقرار شود.

در ادامه حسین خوانساری نیز بیان کرد: در سال گذشته ۳۱۸ هزار تن گندم به ارزش بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال در ۵۳ مرکز از جمله سیلوهای دولتی، بخش خصوصی، کارخانجات آرد سازی و اتحادیه‌های تعاونی روستایی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ مصوب خریداری کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه به منظور رفاه حال کشاورزان و ثبت دقیق محصولات در هر یک از مراکز، مدیر انبار یا سیلو، عوامل تشخیص، ذیحساب، کارشناس کنترل کیفیت و نمونه بردار به صورت مجزا مستقر شده‌اند، افزود: در سال گذشته از مقدار گندم خریداری شده بیش از ۱۰۰ هزار تن به استان‌های خراسان رضوی، کرمان، البرز، تهران، مازندران، فارس، گیلان، آذربایجان و… ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به منظور افزایش کیفیت آرد و نان مقدار ۵۵ هزار تن گندم به استان وارد و با گندم‌های محلی مخلوط شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211896

مهمترین اخبار ایران و جهان: