نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 12:35

پرداخت 60 میلیارد تومان زکات توسط زنجانی‌ها

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، سال گذشته 59 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در استان زنجان جمع‌آوری و در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت هزینه شده است.

روح‌اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طبق آمار 95 درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومین و 5 درصد نیز در ساخت پروژه‎های عام‌المنفعه هزینه شده است. 
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ارائه بیش از 80 هزار خدمت از محل ساماندهی زکات در استان زنجان، افزود: این خدمات در قالب کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه درمان، تحصیل، آزادی زندانیان، ساخت مسکن و مرمت و بازسازی، معیشت و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مساجد، خانه عالم، حوزههای علمیه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه ارائه شده است.  
وی با اشاره به اینکه سال قبل استان جزو 10 استان برتر کشور در زمینه تحقق زکات پرداختی بود، گفت: ظرفیت این استان در حوزه پرداخت زکات، بیش از این ارقام است و باید اقدامات تبلیغی و تبیینی مناسبی در این زمینه انجام گیرد. 
صالحی با اشاره به توجه به اصل امانت‌داری در کمیته امداد گفت: بر اساس موازین فقهی و دستورالعمل‌های این نهاد و رعایت اصل امانتداری تمامی وجوهات جمع آوری شده در هر محل در همان منطقه و بر اساس نیات مودیان زکات هزینه می‌شود. 
 پایان پیام/73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211196

مهمترین اخبار ایران و جهان: