نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 08:00

نویسنده نوجوان شیرازی که تنها خواسته‌اش دیدار رهبری است

پویا کرمی، نوجوان ۱۵ ساله شیرازی با تکیه بر استعدادها و توانایی‌های خود موفق به چاپ چهار کتاب درباره شهدا شده است و تنها خواسته‌اش این است که رهبر معظم انقلاب را ببیند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پویا کرمی، نوجوان توانمند شیرازی است که با وجود سن کم تا کنون ۴ کتاب درباره شهدا نوشته و به چاپ رسانده است.

او درباره انتشار کتاب‌هایش در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز عنوان کرد: تا به حال موفق به چاپ چهار کتاب با موضوع شهدای نسل جدیدی شده ام که تا به حال کمتر نویسنده ای به آن پرداخته است.

وی در ارتباط با موضوعات کتاب‌هایش توضیح داد: یکی از کتاب ها با نام «شهید بهشت هشتم» مربوط به زندگینامه شهیدی است که سال گذشته در حرم رضوی به شهادت رسید؛ در آن حادثه سه طلبه به شهادت رسیدند که این کتاب درباره زندگینامه یکی از آن شهیدان نوشته شده است؛ این کتاب، زندگینامه شهید حجت‌الاسلام محمد صادق دارایی، امام محله شهید حرم مطهر رضوی را روایت می‌کند.

کرمی ادامه داد: کتابی دیگر در ارتباط با زندگینامه شهدای شاهچراغ (ع) است که از چاپ این کتاب فقط خانواده شهید کشاورز مطلع هستند. 

وی افزود: اولین کتاب درباره شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم با نام «برگ ریزان پاییز حرم» به چاپ رسید.

در بخشی از این کتاب آمده است: وداع از نگین انگشتر ایران، جای دارد همین ابتدای نویسه از مردم انقلابی مشهد مقدس، تشکر کنم؛ که سنگ تمام را برای طواف و تشییع همشهریانم گذاشتند.

پیکرهای مقدس شهدای تروریستی حرم احمد بن موسی (ع)، از همای سعادت در فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد می‌نشیند.

این همای سعادت، سعادت را برای استان خراسان به ارمغان آورد؛ کل فضای شهر مشهد مقدس، بخاطر وجود شهدای حرم، معطر گشته و این سوغاتی بود که از شیراز به مشهد ارسال شد.

او اضافه کرد: نام کتاب دیگر «جناب سرهنگ» است، در این کتاب ۳۰ صفحه‌ای خاطرات زندگی سردار شهید داوود جعفری از کودکی تا شهادت به روایت همسر شهید نگاشته شده است.

این نویسنده نوجوان شیرازی در ارتباط با کتاب جناب سرهنگ گفت: کتابی که نوشتم شرح زندگینامه شهید داوود جعفری از مستشاران نظامی در سوریه است که این کتاب در ۳۰ صفحه نگاشته شده تا خوانندگان بیشتری آن را بخوانند.

مقدمه این کتاب به این شرح است:

منش زیبا و خوی نیک، او را دوست داشتنی کرده بود. آرزویش نابودی رژیم صهیونیستی بود و محو اسرائیل از جهان را زمینه سازظهور منجی موعود می‌دانست.

سال ۴۹ پس از دستگیری ملوانان آمریکایی در آب‌های نیلگون خلیج فارس با همکارانش به دیدار رهبری رفت و مفتخر به دریافت نشان فتح از سوی ایشان شد.

این فرزند پرافتخار فارس، سردار شهید داوود جعفری از شهدای هوافضای سپاه است. سردار شهید داوود جعفری متولد سال ۱۳۶۲ در فیروز آباد و بزرگ شده شهرستان قیر و کارزین است، او تقریبا از ۱۲ سال پیش، عضو رسمی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران شد و پس از به ثمر رساندن مجاهدت‌های فراوان، آذرماه ۱۴۰۱ با انفجار بمب کنار جاده‌ای صهیونیست‌ها در دمشق خلعت پرافتخار شهادت را بر تن کرد.

پویا کرمی در ارتباط با چهارمین کتاب خود که از زندگینامه شهید عجمیان است نیز عنوان کرد: در نوشتن این کتاب از روش تحقیق استفاده شد و در این راستا از کمک خانواده این شهید بزرگوار استفاده کردم که این کتاب تایید شده و در مرحله چاپ است.

این دانش آموز توانمند در ادامه از تلاش های خود گفت: من تا به حال تلاش زیادی برای چاپ و نوشتن کتاب هایم کرده ام اما متاسفانه توجه ، همراهی و استقبال زیادی از من نشده است اما با همه این ها توانستم در هر چهار کتاب موفق به چاپ شوم.

او در آخر تنها خواسته‌اش را اینگونه بیان می‌کند: تنها خواسته من این است که رهبرم را ملاقات کنم حتی برای ۳۰ ثانیه.

مصاحبه از: آیسا صادقی

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1245808

مهمترین اخبار ایران و جهان: