نیوز سیتی!
04 خرداد 1402 - 13:47

بازدید معاون رئیس جمهور از بزرگترین باغ پسته و گردوی کشور در ماکو

ارومیه - محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور از بزرگترین باغ پسته و گردوی کشور واقع در دشت زیدون شهرستان ماکو بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از این طرح با اشاره به کاشت ۲۲۰ هزار اصله درخت مثمردر سال جاری و افزایش آن به یک میلیون اصله نهال تا ۵ سال آینده، در این دشت حاصلخیز اظهار کرد: کاشت این درختان، بزرگترین رویداد درختکاری کشور است که در راستای شعار رشد تولید در بخش کشاورزی انجام می‌گیرد.

حسین گروسی با بیان اینکه با کاشت این درختان گام بلندی در توسعه بخش کشاورزی برداشته شده است، افزود: با مدیریت صحیح و بهینه منابع آبی در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو و با استفاده از ظرفیت این دشت به دلیل قرار گرفتن در پایاب سد و رود ارس، امکان تولید چند برابری محصولات در این بخش میسر است.

مجموعه کشاورزی ۲۰۰۰ هکتاری کاشت گردو و پسته با سرمایه گذاری ۹۸۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در دشت زیدون اجرا شده و برای ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

در حال حاضر یک مجموعه دیگر کشاورزی باغ پسته و گردو توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی در دشت یارآغلی پلدشت و یک مجموعه کاشت مکانیزه پسته و گردوی گرمسیری دیگر نیز به مساحت ۳۱۹ هکتار با سرمایه گذاری ۹۶۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1237652

مهمترین اخبار ایران و جهان: