نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 16:27

مجلس یازدهم قدر حمایت رهبری را بداند

امام جمعه خوروبیابانک گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که این مجلس همچنان انقلابی و جوان است و جا دارد که نمایندگان مجلس یازدهم قدر این حمایت را بدانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوروبیابانک حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان وزارت خارجه و سفیران جمهوری اسلامی ایران با تبیین ضوابط و شاخص‌های سیاست خارجی، موفق به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت اشاره داشتند.

وی افزود: عزت به معنای نفی و پرهیز از دیپلماسی التماسی چه در کلام و چه در محتوا است و باید از چشم دوختن به تصمیمات مقامات کشورهای دیگر پرهیز کنیم.

رمضانی تصریح کرد: حکمت یعنی رفتار و گفتار خردمندانه، حساب شده و با اندیشه داشته باشیم که هر حرکتی در سیاست خارجی باید عقلانی و فکر شده باشد چرا که در مقاطعی تصمیمات بدون حساب به کشور ما آسیب زده است.

خطیب نماز جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: از دیگر مواردی که باید مورد اهتمام وزارت خارجه باشد مصلحت است یعنی شناختن موارد انعطاف که منافاتی با حفظ قوانین و اصول ندارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل نرمش قهرمانانه را مطرح کردند که متأسفانه بد فهمیده و تفسیر شد در حالی که نرمش و انعطاف در واقع به معنای تقیه و دور زدن موانع به جای جنگیدن با آن است.

رمضانی تأکید کرد: مردم ایران اسلامی اگر در انتخابات به این سه اصل توجه کرده بودند این مشکلاتی که در دهه ۹۰ شاهد بوده‌ایم را هرگز نداشتیم و امیدواریم با رویکرد جدید مسؤولان، این عقب ماندگی به سرعت جبران شود.

امام جمعه خوروبیابانک با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبری، گفت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که این مجلس همچنان انقلابی، جوان، پرتحرک و ساده زیست است و البته استثنائاتی در این زمینه وجود دارد که می‌طلبد شورای نگهبان این موارد مد نظر رهبری را بررسی و جدا کند و همچنین جا دارد که نمایندگان مجلس یازدهم قدر این حمایت را بدانند.

وی طبق فرموده رهبر افزود: مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته است و لذا قوانینی وضع می‌کند که هدف آن مبارزه با فساد، رفع تبعیض، رفع انحصار و بهبود فضای کسب و کار است.

رمضانی تصریح کرد: در این مجلس قوانین خوبی مصوب شده است از جمله قانون اقدام متقابل و راهبردی که به تعبیر مقام معظم رهبری کشور را از سرگردانی در قضیه هسته‌ای نجات داد و همچنین قانون مهم حمایت از خانواده و جمعیت که در واقع حیاتی و کاربردی بود.

خطیب نماز جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در توصیه به مجلس و دولت فرمودند که نگاه این دو به همدیگر باید نگاه هم افزا و یک پیکره دیدن نظام باشد چرا که با نگاه تخریبی دولت لایحه ارائه نمی‌دهد یا مصوبات را اجرایی نمی‌کند و مجلس نیز از اقدامات شدید نظارتی دریغ نکرده و وزرا دائما استیضاح می‌شوند.

وی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: نگذارید وجاهت‌طلبی روی شعارها اثر بگذارد که اگر فلان حرف را زدیم مردم به ما رأی می‌دهند چرا که مردم فهیم هستند و می‌سنجند که آیا این شعار قابلیت اجرایی دارد یا ندارد.

رمضانی در پایان بیان کرد: برنامه هفتم توسعه، تحقق مهار تورم و رشد تولید و بررسی لوایحه مهم و نیمه کاره‌ای که فعلا باقی مانده از کارهای بزرگی پیش روی نمایندگان است که امیدواریم این مجلس خود را در تراز اسلام و انقلاب حفظ کند و بتواند سربلند بیرون بیاید.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239496

مهمترین اخبار ایران و جهان: