نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 13:14

انجمن های ورزشی مازندران ۷۰ مدال آسیایی و جهانی کسب کرده است

ساری- رئیس هیئت انجمن های ورزشی مازندران شمار ورزشکاران سازمان یافته را در این هیئت پنج هزار نفر ذکر کرد و گفت: تاکنون ۷۰ مدال آسیایی و جهانی کسب کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید یاسر سلیم بهرامی پیش ازظهر شنبه در در حاشیه مراسم تجلیل از برترین‌های این هیئت اظهار داشت: ما بیش از ۶۰ رشته ورزشی داریم که هرکدام از این رشته‌ها شکل خاص خودشان را دارند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در این هیئت فعال هستند، افزود: رشته‌های مختلف ورزشی که بعضی از این رشته‌ها در آسمان هستند و برخی دیگر رشته‌های راکتی و توپی هستند. همچنین رشته‌های همگانی و قهرمانی را نیز در بر می‌گیرد و رشته‌های ورزش‌های آبی، رشته‌های رودخانه‌ای و برخی دیگر از رشته‌های ما در سالن انجام می‌شود.

سلیم بهرامی ادامه داد: رشته‌هایی که فدراسیون ندارند و رشته‌هایی که نوظهور هستند زیر پوشش انجمن‌های ورزشی قرار می‌گیرند.

وی از تلاش فراوان برای پیشرفت این رشته گفت و بیان داشت: از زمانی که ما این هیأت را تحویل گرفتیم تمام رشته‌های ورزشی بجز کریکت در مازندران فعال شده است.

سلیم بهرامی آفزود: کریکت هم به این دلیل فعال نشد که تجهیزات این رشته ورزشی را به ما نمی‌دادند و حتی در داخل کشور هم انجمن به ما نمی‌داد اما از بچه‌های انجمن خواستیم که به دنبال ساختن آن بروند و موفق شدیم اولین پد ملی کریکت را ما در مازندران بسازیم تا نیاز به واردات این تجهیزات نداشته باشیم.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی با اشاره به اینکه همه رشته‌های ما فعال هستند و اکثر رشته‌های ما عناوین قهرمانی دارند، گفت: از فوتبال دستی تا طناب کشی و دیگر رشته‌ها دارای قهرمان هستیم.

وی با بیان اینکه، اصلاً رشته موج سواری در ۵ سال گذشته در مازندران وجود نداشت، افزود: در ۵ سال این رشته را چنان توسعه داده‌ایم که ورزشکاران ما به مقام آسیایی و جهانی رسیدند و پنج ورزشکار ما هم اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند و در رشته راگبی از مدعیان کشور هستیم و در رشته اسکی روی آب برای اولین بار سه تن از ورزشکاران ما در آسیا درخشیدند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی مازندران خاطرنشان کرد: ما هیئت اولین‌ها هستیم، یعنی این رتبه‌هایی که کسب کردیم در تاریخ ورزش ایران وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه، بجز دارت و فوتبال دستی، هیچکدام از تجهیزات رشته‌های ما هم در داخل کشور موجود نیست، افزود: تجهیزات کریکت را خودمان اقدام به ساختن کردیم و دیگر رشته‌ها را به دنبال این هستیم که افرادی را پیدا کنیم که در درون کشور، آن را بسازند.

سلیم بهرامی بیان داشت: علاوه بر آن ورزش‌های هوایی و ورزش‌های آبی و ساحلی ما گردشگری ورزشی را در مازندران توسعه دادند. سایت‌های ورزشی ما میزبان ده‌ها توریست خارجی بوده است علاوه بر آن تعداد بالایی ورزشکار از خارج از استان در هفته در سایت‌های ورزش‌های هوایی مازندران برای پرواز حضور دارند.

سلیم بهرامی بیان داشت: این هیئت ۵ سال است که عنوان هیئت برتر را در کشور یدک می‌کشد و نزدیک به ۷۰ مقام آسیایی و جهانی را کسب کرده‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224696

مهمترین اخبار ایران و جهان: