نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 14:58

کنعانی: آیا جامعه جهانی هنوز نسبت به ‎ماهیت آپارتایدی رژیم صهیونیستی تردید دارد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت هتک حرمت مجدد مسجدالاقصی گفت: آیا جامعه جهانی هنوز نسبت به ‎ماهیت آپارتایدی رژیم صهیونیستی تردید دارد؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات تجاوزکارانه و هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، نظامیان این رژیم روز پنجشنبه و همزمان با آغاز راهپیمایی پرچم، مجددا اقدام به هتک حرمت مسجدالاقصی کردند.

 

در همین راستا نزدیک به ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست تحت حمایت نظامیان اشغالگر به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند. همزمان با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی، تعدادی از مقامات سیاسی این رژیم، از جمله شماری از نمایندگان کنست از حزب لیکود نیز به صورت غیرقانونی وارد صحن‌های این مکان مقدس مسلمانان شدند.این یورش با واکنش‌‌هایی مواجه شد و این یورش را محکوم کردند از جمله وزارت خارجه ترکیه، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن و ...

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد: هتک حرمت مجدد ‎مسجدالاقصی و سردادن شعارهای نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها و مسلمانان توسط صهیونیست‌ها، واکنش به شکست مفتضحانه در برابر مقاومت قهرمانانه غزه و محکوم است.

وی همچنین سؤال کرد: آیا جامعه جهانی هنوز نسبت به ‎ماهیت آپارتایدی رژیم صهیونیستی تردید دارد؟

به گزارش فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن نیز پیش از این تداوم یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و برگزاری « راهپیمایی پرچم» را محکوم کرده بود. وزارت امور خارجه ترکیه هم در بیانیه‌ای این اقدام را به‌ شدت محکوم کرد. وزارت خارجه ترکیه در این خصوص اعلام کرد: «ما به‌ شدت نقض وضعیت تاریخی قدس و ورود غیرقانونی یهودیان متعصب به مسجدالاقصی تحت تدابیر پلیس اسرائیل را محکوم می‌کنیم.»

نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه احتمال وقوع نافرمانی مدنی ششم فروردین ماه به مسجدالاقصی یورش برده و فلسطینی‌هایی را که در این مکان مقدس به اعتکاف و نیایش در ماه رمضان مشغول بودند، بازداشت کردند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۶ فروردین ماه سالجاری در واکنش به  این حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به معتکفان و عبادت کنندگان فلسطینی در مسجدالاقصی، این حمله را محکوم کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1225096

مهمترین اخبار ایران و جهان: