نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 01:33

نسیم صدقی؛ از کشته سازی تا استرداد قاتل

قاتل دختر جوانی که آبان سال گذشته براثر اصابت گلوله جان باخته بود، به کشور برگردانده شد تا پرونده قتل نسیم صدقی روند سریع‌تری پیدا کند.

از شایعه تا واقعیت: رسانه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان ضدانقلاب آبان ماه سال گذشته مدعی کشته شدن دختری به نام نسیم صدقی شدند. این رسانه‌ها در ادامه پروژه‌های کشته سازی خود ادعا کردند که وی در اعتراضات ارومیه با اصابت دو گلوله به سینه و پیشانی جان باخته است.

 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی درهمان روزها شایعه کشته شدن نسیم صدقی در اغتشاشات را تکذیب کرد.

 رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی نیز با تکذیب ادعای کشته شدن وی در اغتشاشات اظهار داشت: طی بررسی‌ها مشخص شد که این دختر پس از مشاجره‌های لفظی بر سر اختلافات شخصی و خانوادگی، از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته ‌و جان باخته است.

پدر نسیم صدقی در گفت‌وگویی ضمن انتقاد از شایعات فضای مجازی گفت: دخترم اهل حضور در اغتشاشات و چنین مسائلی نبود.

چند روز بعد رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ۳ نفر مرتبط با این قتل توسط پلیس دستگیر شده‌اند اما قاتل شناسایی شده از کشور متواری شده است.


رسیدگی به این پرونده ادامه داشت تا آن که در هفته جاری رئیس کل دادگستری استان  آذربایجان غربی گفت: با پیگیری‌های موثر قضایی، قاتل در شارجه امارات توسط پلیس اینترپل دستگیر پس از تحویل به ایران با قرار قانونی به اتهام قتل عمد بازداشت و به کشور بازگردانده شد.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255608

مهمترین اخبار ایران و جهان: