نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 18:22

تکیه بر علم و دانش تحول و اقتدار یک ملت را به دنبال خواهد داشت

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: تکیه بر علم و دانش تحول و اقتدار یک ملت را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت مقام علمی «پرفسور شمسی پور» که با حضور وزیر علوم، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و جمعی از اساتید و رؤسای دانشگاه رازی در دانشگاه سالن اجتماعات شهید دکتر شهریاری برگزار شد، اظهار کرد: پروفسور شمسی پور افتخار مردم و دانشجویان و استاد اساتید کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت پرفسور شمسی پور با رنج و تلاش بسیار حاصل شده، افزود: این دانشمندی که امروز صاحب آوازه جهانی است در طول سال‌های گذشته با وجود مهیا بودن شرایط برای مقامات بسیار بالا اما در پی کسب علم از مال دنیا ثروتی جمع نکرده بلکه با اندوخته‌های علمی خود باعث جذب افراد و طالبان علم شده و به تربیت آنها پرداخته است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه پرفسور شمسی پور یک گنج تمام نشدنی است، تصریح کرد: با توجه به علم و دانش سبب ایجاد اعتماد و جلال می‌شود بی شک علم و دانش این دانشمند راهکارهای مطمئنی برای دنیا خواهد بود.

علما خاطر نشان کرد: علم باعث ریشه سازی و بارور شدن سطح علمی انسان شده که در این راستا اگرچه پروفسور شمسی پور سن بالایی دارد اما جوانانی تربیت کرده که از لحاظ علمی بارور بوده و از وی دانش بسیاری کسب کردند.

وی به اهمیت علم در تغییر سرنوشت یک ملت اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی (ره) جز قلم و کاغذ در رقم زدن انقلاب اسلامی هیچ چیزی نداشت اما با تکیه بر علم و دانش خود و پشتوانه علمی خود تحول ساز یک ملت شد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه علم همیشه زنده است و جایگاه بالایی دارد، عنوان کرد: داشتن علم همیشه عالمی برای بزرگی و افتخار بوده و از قدیم این جایگاه مورد تجلیل بوده در صورتی که هیچگاه افراد ثروتمند تقدیر و تجلیل نمی‌شوند.

وی به جایگاه علم در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: هم از نظر قرآن هم از نظر احادیث اسلام همیشه برای علم و دانش حساب باز کرده و خواستار توجه به آن شده چرا که آثار و نتایج آن به خودمان می‌رسد.

علما یادآور شد: علم و دانش حرفی است که هیچگاه فراموش نمی‌شود و تفاضل انسان به علم و دانش و بهره گیری از آن است‌.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1221308

مهمترین اخبار ایران و جهان: