نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 11:00

رئیسی: توسعه سیستان و بلوچستان اولویت است

زاهدان- رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری و اقتصادی در سواحل مکران، توسعه سیستان و بلوچستان را در اولویت برنامه های دولت عنوان کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه جاری با هدف افتتاح و آغاز بهره برداری از تعدادی پروژه از طریق فرودگاه کنارک وارد استان سیستان و بلوچستان بلوچستان شد.


اخبار سفر رئیس جمهور را در زیر بخوانید.


۹:۴۰ بازدید هوایی رئیس جمهور از سواحل مکران

رئیسی: توسعه سیستان و بلوچستان اولویت است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، که به منظور انجام سفری یک روزه از صبح امروز وارد سیستان و بلوچستان شده، در بدو ورود به این استان، با بالگرد از پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین از مجموعه کشت و صنعت مکران کنارک و جاذبه گردشگری دماغه راشدی بازدید کرد.


۹:۳۴ رئیسی: توسعه یافتگی سیستان و بلوچستان در اولویت برنامه‌های دولت است

رئیسی: توسعه سیستان و بلوچستان اولویت است

حجت‬ الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنج شنبه در بدو ورود به فرودگاه کنارک، با بیان اینکه سواحل مکران ظرفیت بسیاری خوبی برای اقتصاد، ‏گردشگری و اقتصاد دریا دارد، افزود: در این زمینه، اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان انجام شده، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های خوبی در راستای توسعه استان برداشته شده و باید همه دستگاه‌های مرتبط با نظام در این زمینه تلاش کنند.‏

وی یکی از اهداف این سفر را دیدار با نخست وزیر پاکستان در مرز پیشین شهرستان راسک عنوان و بیان کرد: در این سفر ‏برنامه ریزی برای طرح‌های اقتصادی و گردشگری جاده‌ای و زیرساخت‌های منطقه ‏دنبال می‌شود.‏

رئیس جمهور در ادامه ضمن عذرخواهی از مردم به علت عدم حضور در سایر شهرهای سیستان و بلوچستان، گفت: بیش از اینکه سفر امروز ‏استانی یا دور دوم تلقی شود عنوان این سفر پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های استانی بویژه در منطقه مکران است، بر این اساس ‏در این سفر به شهرهای مختلف نخواهیم رفت، اما در اسرع وقت به مردم عزیز استان این وعده را می‌دهم که به شهرهای مختلف استان سفر و با مردم دیدار خواهیم داشت.

متن کامل را اینجا بخوانید.


۸:۱۰ رئیس جمهور وارد استان سیستان و بلوچستان شد

https://media.mehrnews.com/d/2023/05/03/3/4514943.jpg?ts=1683089176463

حجت الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و هیئت همراه در راستای پیگیری طرح‌ها و افتتاح چند پروژه، وارد فرودگاه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان شد و مورد استقبال مردم و مسؤولان استان قرار گرفتند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، در این سفر قرار است رئیس جمهور با حضور در مرز پیشین شهرستان راسک، با نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کند.

شرکت در نشست شورای اداری، دیدار و گفتگو با معتمدان و علما و تجار و سرمایه گذاران و بازدید از طرح‌های مختلف از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان است.

افتتاح سد کهیر، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار، افتتاح ۱۱ پروژه با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه توزیع نیروی برق، کلنگ زنی انتقال آب از دریای عمان به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان از جمله دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این سفر است.

این گزارش تکمیل می شود…

منبع: مهر
شناسه خبر: 1220296

مهمترین اخبار ایران و جهان: