نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 13:39

امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری بین قرقیزستان و شرکت‌های چینی و ترکیه

نخست وزیر قرقیزستان با نمایندگان برخی شرکت‌های ترکیه و چین دیدار و در جریان آن چندین قرارداد سرمایه‌گذاری امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «عا قل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان با نمایندگان شرکت ترکی "اتی باکر ترکسای" به ریاست «شرف چنگیز» رئیس هیئت مدیره دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات موضوعی فعالیت های تولیدی شرکت دو کشور  از جمله در چارچوب اجرای الزامات زیست محیطی و تعهدات اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیریت این شرکت از حمایت کابینه وزیران از فعالیت‌های این شرکت در توسعه معادن طلای ترککان، پریوالنوی و معدن طلا و آنتیموان «ترک» تشکر کرد.

به منظور اجرای بیشتر پروژه توسعه میدان‌های «ترککان»، «پریوالنوی» و «ترک» قرارداد سرمایه‌گذاری بین کابینه وزیران، شرکت سهامی «اتی باکر» و شرکت با مسئولیت محدود«اتی باکر ترکسای» به امضا رسید.

در نتیجه این جلسه تعدادی از وظایف در برابر نهادهای دولتی مربوطه و مقامات محلی تعیین شد.

معدن« ترک سای» در روستای ترک سای از توابع حوزه چتکل در منطقه جلال آباد واقع شده است. بیش از 500 قرقیزستانی در این شرکت کار می کنند.

همچنین جباراف با نمایندگان شرکت چینی "زی جین" دیدار کرد.

طرفین در خصوص همکاری های دوجانبه در بخش معدن گفت و گو کردند.

نمایندگان شرکت«زی جین» از حمایت و کمک مداوم کابینه وزیران در اجرای پروژه سرمایه گذاری شرکت با مسئولیت محدود« آلتینکن» تشکر کردند و همچنین به مشارکت در سایر پروژه های سرمایه گذاری در صنعت معدن قرقیزستان افزودند.

لازم به ذکر است که چهل در صد از سرمیه «آلتینکن» متعلق به شرکت سهامی عام« قرقیز آلتین» و شصت در صد به شرکت زی جین تعلق دارد.

«آلتینکن» یک سرمایه گذاری مشترک قرقیزستانی-چینی است که در اکتشافات زمین شناسی، استخراج، پردازش و فروش محصولات نهایی فعالیت دارد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268352

مهمترین اخبار ایران و جهان: