نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:57

اردبیلی‌ها برای تکمیل پرونده پزشکی خانواده به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه کنید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مردم جهت تکمیل پرونده پزشکی خانواده و انجام معاینات مختلف به مراکز جامع خدمات سلامت در سطح استان مراجعه کنند.

محمد جعفرزاده، معاون امور بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل ۲۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران  به مناسبت روز جهانی پزشکی خانواده اظهار کرد: در اجرای بند (ث) ماده ۷۴ قانون برنامه هشتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و همچنین مطابق بند الف) ماده ۱۷ قانون برنامه بودجه، ماده ۳۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و تصمیم دولت دوازدهم مبنی بر ارتقاء خدمات سلامت روستاییان و لزوم ارائه خدمات بیمه پایه سلامت به تمامی جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر بیست هزار نفر کشور مقرر گردید تا با استقرار تیم سلامت و محوریت نظام ارجاع مبتنی بر پزشکی خانواده در سطح اول و تعیین مسیر ارجاع به منظور پذیرش بیماران در سطوح دو و سه، دسترسی و برخورداری مردم از خدمات سلامت ارتقاء یابد.

وی افزود: در برنامه پزشکی خانواده، پزشک به همراه سایر اعضای دیگر تیم سلامت، مسئولیت مدیریت سلامت افراد و خانوارهای تحت پوشش خود را بر عهده دارد و خدمات سلامت در برنامه پزشکی خانواده به جمعیت تحت پوشش به شکل فعال ارائه می شود.

جعفرزاده بیان کرد: از سال ۱۳۸۴ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل برنامه پزشکی خانواده و بیمه روستایی، در کل روستاها، جمعیت عشایری و شهرهای زیر بیست هزار نفر شروع و با استقرار اعضای تیم سلامت مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات مورد تعهد سطح یک را به مردم عزیز ارائه و برای کلیه جمعیت پرونده سلامت تشکیل داده می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن تبریک روز جهانی پزشکی خانواده اظهار کرد: این روز فرصتی می باشد تا از نقش ارزشمند پزشکان و سایر اعضای دیگر تیم سلامت خانواده در نظام شبکه تقدیر نماییم.

رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل از آحاد مردم استان خواست جهت تکمیل پرونده پزشکی خانواده و انجام معاینات مختلف به مراکز جامع خدمات سلامت در سطح استان مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223352

مهمترین اخبار ایران و جهان: