نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 16:14

کمبود نیروی خدماتی در مدارس جبران می‌شود/ تعیین وضعیت ۷ هزار ایثارگر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروهای خدماتی در مدارس کشور، گفت: به سازمان امور استخدامی به این توافق رسیده‌ایم که کمبود نیروهای سرایدار و رسته‌های خدماتی به ویژه در مدارس شبانه‌روزی برطرف کنیم، از این رو اولویت‌بندی شده و در جلسات آینده این اقدام انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یوسف نوری ظهر امروز در جریان سفر به لرستان و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سفر امروز ضمن مشاهده اقدامات خوب صورت گرفته، علت برخی نارسایی‌ها در حوزه آموزش و پرورش بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های نرم و زیرساختی، نیروی انسانی و برنامه‌های درسی و همچنین در حوزه‌های سخت و زیرساختی فیزیکی همچون ورزشی و آموزشی پیگیری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور توسط وزارت علوم برگزار می‌شود، افزود: پس از سند تحول بنیادین، ما صلاحیت و شایستگی‌های سه‌گانه دانش‌آموزان را در ۶ ساحت به آموزش عالی منتقل می‌کنیم.

نوری بیان داشت: در حال حاضر روش فعلی غلط است، از این‌رو نباید انتظار کارکرد درست را داشت، در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد ما آمده است، اما زمان می‌برد تا به هدف سند تجول بنیادین برسیم.

وی با اشاره به کمبود نیروهای خدماتی در مدارس کشور، افزود: به سازمان امور استخدامی به این توافق رسیده‌ایم که کمبود نیروهای سرایدار و رسته‌های خدماتی به ویژه در مدارس شبانه‌روزی برطرف کنیم، از این رو اولویت‌بندی شده و در جلسات آینده این اقدام انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص وجود برخی اشکالات در سامانه رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: کاری که برای نخستین بار شروع می‌شود، اشکالاتی دارد اما اشکال سامانه‌ای در حال حاضر وجود ندارد و فرهنگیان بیشتر دغدغه این را دارند که رتبه‌بندی در رتبه‌های استحقاقی اعلام شود.

نوری در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعیین وضعیت ۷ هزار نیروی ایثارگر در آموزش و پرورش از تحقق این موضوع خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 912896

مهمترین اخبار ایران و جهان: