نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 15:35

واکسیناسیون 500 هزار راس دام سبک همدان در مناطق قشلاقی جنوب

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از برگزاری رزمایش بزرگ «جهاد دامپزشـکی» با واکسیناسیون 500 هزار راس دام سبک در مناطق قشلاقی جنوب مزین به نام سردار همدانی خبر داد.

 محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری رزمایش تخصصی مایه‌کوبی دام‌های عشایری استان مستقر در مناطق قشلاقی خبر داد و اظهار کرد: این رزمایش با عنوان «جهـاد دامپزشـکی» مزین به نام سـردار پرافتخار «شهیدحسـین همـدانی» در سه استان خوزستان، لرستان و ایلام برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تراکم بسیار بالای دام در مناطق عشایری استان‌های لرستان، خوزستان و ایلام، در راستای پیشگیری از سرایت انواع بیماری‌های دامی و زئونوز به دام‌های عشایر استان و جلوگیری از هرگونه تبعات بهداشتی و خسارت اقتصادی ناشی از بروز و انتقال بیماری برای صنعت دام، اداره کل دامپزشکی استان با بسیج تمام امکانات و تجهیزات لازم اقدام به برگزاری این رزمایش کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان تاکید کرد: این رزمایش از سوم دی ماه امسال به مدت ۵۰ شبانه‌روز در مناطق عشایری و صعب‌العبور سه استان توسط ۱۲ نفر از کارکنان دامپزشکی استان برگزار و دام‌ها علیه بیماری‌های دامی واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دام‌های عشایر جزء ذخایر ارزشمند پروتئینی کشور به شمار می‌آیند گفت: هدف از برگزاری این رزمایش خدمات‌رسانی بیشتر به جامعه عشایری و ایجاد امنیت بهداشتی و تداوم امنیت در سرمایه دامی است.

رسولی با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار راس دام سبک واکسینه می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود بیش از یک و نیم میلیون نوبت سر واکسیناسیون انجام گیرد افزود: این اقدام نخستین بار توسط دامپزشکی استان به طور ویژه در خارج از استان برگزار می‌شود که در کشور بی‌سابقه است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و تعرفه‌ها این اقدام کم‌نظیر است و برای اجرای طرح بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۵۱۸ هزار ریال هزینه خواهد شد که شامل هزینه پشتیبانی و واکسن‌های تزریقی است.

پایان پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 935952

مهمترین اخبار ایران و جهان: