نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 17:04

ممنوعیت کشت‌های زیرنایلونی در بیله‌سوار

بیله‌سوار- فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: کشت زیرنایلونی در بیله‌سوار به دلیل پیامدهای منفی و زیانبار در محیط زیست ممنوع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر سه‌شنبه در جلسه پسماند شهرستان بیله‌سوار با اشاره به پیامدهای منفی کشت‌های زیرنایلونی در این شهرستان اظهار کرد: مسئولان برای حفاظت از محیط زیست جدی تر از گذشته برای ساماندهی ضایعات برجای مانده از کشت‌های زیر نایلونی وارد عمل شده اند که در این راستا کشت زیرنایلونی در این شهرستان ممنوع شده است.

وی از پاکسازی ۳۲۶ هکتار از اراضی زیرکشت نایلونی در بیله‌سوار خبر داد و گفت: تاکنون بیش از نیمی از اراضی کشت زیر نایلونی در شهرستان بیله‌سوار توسط زارعان پاکسازی شده و مابقی نیز پیگیری قضائی می‌شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه مشکلات ناشی از این نوع کشت در بلند مدت بیشتر از مزیت‌های مقطعی آن است، خاطر نشان کرد: پرونده ۲۱۵ هکتار به دادگاه ارسال شده و تعیین وضعیت ۲۴۱ هکتار نیز در دست اقدام است.

اصغری تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۷۸۰ هکتار کشت زیرنایلونی در این شهرستان انجام شد در حالی که باید با فرهنگ سازی و آگاه‌سازی کشاورزان از انجام این نوع کشت در مبدا جلوگیری شود.

وی مهم‌ترین راه رهایی از معضلات زیست محیطی را تنویر افکار عمومی دانست و گفت: تفکیک زباله‌ها، تعیین محل جدید دفن زباله، راه‌اندازی کارخانه کمپوست، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان نیز باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

فرماندار بیله‌سوار همچنین از در دست اجرا بودن ۱۰ طرح سلامت محور در این شهرستان با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: درمانگاه تخصصی، مسکن متخصصین، ساختمان شبکه ،۲ مرکز بهداشت در مناطق روستایی و چهار خانه بهداشت در مناطق روستایی از جمله طرح‌های در حال احداث است که تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908852

مهمترین اخبار ایران و جهان: