نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 14:58

۲۳۵۷ پرونده تخلف اصناف به تعزیرات حکومتی استان سمنان ارجاع شد

سمنان- معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت سمنان با بیان اینکه بازار استان به طور جد رصد می‌شود، گفت: طی سال جاری دو هزار و ۳۵۷ مورد پرونده تخلف به تعزیرات استان ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ارائه گزارش واحدهای صنفی به میزبانی سالن جلسات سازمان صمت سمنان ضمن بیان اینکه رصد و پایش مستمر بازار و کنترل قیمت‌ها یکی از مهمترین اقداماتی که به صورت روتین برای طی سال در استان سمنان صورت می‌گیرد، ابراز داشت: در نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی هر گونه تخلف به دقت رصد و اقدامات لازم برای رفع آن انجام می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری ۳۹ هزار و ۲۴۶ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی در استان سمنان انجام شده است، افزود: هدف از این اقدام رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف اجرا می‌شود، ابراز داشت: در طرح نظارت و بازرسی واحدهای صنفی کارشناسان و ناظران افتخاری حضور دارند که این افراد دو هزار و ۶۲۲ مورد تخلف را در استان سمنان به ثبت رساندند.

یحیایی با بیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری دو هزار و ۳۵۷ مورد پرونده تخلف به تعزیرات استان سمنان ارجاع شد، تصریح کرد: ارزش این پرونده‌ها دو هزار و ۲۲۱ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق مصداق تخلف است، افزود: از هم استان‌ها انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این اداره کل اعلام کنند تا موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908552

مهمترین اخبار ایران و جهان: