نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 22:22

نقش مردم اردبیل در دفاع مقدس ثبت و ضبط می‌شود

اردبیل-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: زوایای مختلف نقش مردم اردبیل در پشتیبانی از جبهه‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس ثبت و ضبط می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی واحد شامگاه سه‌شنبه در جلسه بازخوانی و بررسی نقش رزمندگان و مردم استان اردبیل در پشتیبانی از جبهه‌ها اظهار کرد: زوایای مختلف نقش مردم اردبیل در پشتیبانی از جبهه‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ثبت و ضبط می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش مردم ولایتمدار و خون گرم استان در دوران هشت سال دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شده است، گفت: با توجه به اینکه اقتصاد استان اردبیل بر پایه کشاورزی و دامپروری است مردم استان و به ویژه عشایر غیور دشت مغان و روستاییان استان آمار بسیار چشمگیری را در مراحل مختلف دفاع مقدس به ثبت رسانده اند که از افتخارات خطه آذربایجان محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در شرایط کنونی جامعه تاکید کرد و افزود: امروزه با توجه به هجمه‌های مختلف از سوی دشمنان با استفاده از ابزار رسانه، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گسستی بین نسل قدیم و نسل جدید به وجود آمده است که باید با تلاش همه جانبه این مشکل فرهنگی را رفع کرده و اتحاد و انسجام بیشتری بین این دو نسل ایجاد کنیم.

واحد همچنین به جانفشانی و ایثارگری شهدا و جانبازان اشاره کرد و ادامه داد: ما به وجود رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا افتخار می‌کنیم و باید راه و آرمان آنها به عنوان الگوی معرفتی و معنوی در پیش روی ما قرار گرفته و زمینه حرکت تحول‌آفرین را مهیا کنیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «مصطفی اکبری» از فرماندهان دفاع مقدس و جبهه مقاومت استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به نقش بی بدیل و غیرقابل انکار روحانیت در هماهنگی نیروهای پشتیبانی مردمی و انسجام آن‌ها گفت: پدران شهید استان و روحانیون و هیئت امنای شهرها و بخش‌ها و روستاها هسته اصلی و مدیریت این کمک‌ها بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909452

مهمترین اخبار ایران و جهان: