نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 09:48

امکان لغو اجرا وجود نداشت/ پیش از دیدن نمایش ما را قضاوت نکنید

کارگردان نمایش «لارو» که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است، تأکید کرد با توجه به ۸ ماه تمرین و هزینه‌هایی که صرف تولید اثر شد، امکان لغو اجرای عمومی اثر وجود نداشت.

سینا صفوی‌فر کارگردان نمایش «لارو» که در پردیس تئاتر شهرزاد در حال اجرا است، درباره روند تولید این اثر نمایشی با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی موجود به خبرنگار مهر گفت: نمایش «لارو» یک کار دانشجویی است و سرمایه‌گذار، تهیه‌کننده و حمایت مالی ندارد. تأمین تمام هزینه‌های تولید این نمایش به سختی انجام شد و ناچار شدم برای تأمین هزینه‌ها قلک بشکنم.

وی یادآور شد: متن «لارو» یک سال پیش آماده بود و تمرین‌ها را از ۸ ماه قبل و به صورت پیوسته و در شرایطی سخت آغاز کردیم و تلاش کردیم تا بتوانیم گروه را دور هم جمع و در تمام شرایط روحیه‌شان را حفظ کنیم.

صفوی‌فر با اشاره به شرایط پیش آمده در جامعه، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌ها و وقتی که صرف کرده بودیم نمی‌توانستیم اجرای نمایش «لارو» را لغو کنیم و به طور کلی شرایط لغو اجرا برای‌مان وجود نداشت. از آنجایی که نمایش وصف حال جوان‌ها در کشور خودمان است تصمیم گرفتیم نمایش را روی صحنه ببریم و حرف‌مان را به هنرمان روی صحنه بزنیم.

کارگردان نمایش «لارو» با سخت دانستن شرایط برای اجرای عمومی تئاتر در وضعیت کنونی، گفت: شرایط واقعاً بد است و نمی‌توان از تبلیغ تئاتر در فضای مجازی استفاده کرد. از این رو تنها به تبلیغات کلامی تماشاگران بسنده کرده‌ایم. تماشاگرانی که به تماشای این اثر می‌نشینند و با آن احساس هم‌دردی می‌کنند به دیگران پیشنهاد می‌دهند که این اجرا را ببینند.

وی متذکر شد: ما با نظرها و قضاوت‌هایی مواجه هستیم که بدون دیدن نمایش ارائه می‌شوند. بهتر است بعد از دیدن نمایش و کاری که با حضور و زحمت دانشجویان و به سختی روی صحنه رفته، درباره کارمان اظهارنظر شود. کاش هجوم افکار به سوی ما دانشجویانی که هنر را تجربه می‌کنیم کمتر شود زیرا من به عنوان یک دانشجو تا جایی که توانستم پای نمایشنامه‌ام ایستادم تا اصلاح نشود و کاری که بلدم این است که نمایش‌ام را روی صحنه ببرم.

صفوی‌فر تأکید کرد: تنها خواسته من و گروه این است که هنرمندان و بزرگان تئاتر نمایش «لارو» را ببینند و به ما بگویند که کارمان خوب است یا بد یا در کل اشتباه کرده‌ایم.

این هنرمند جوان تئاتر در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما هزینه سالن را پرداخت کرده‌ایم و با توجه به وقت و هزینه صرف شده نمی‌توانستیم اجرا را لغو کنیم. با این حال تا جایی که توانستیم اجرا را به عقب انداختیم.

پانیذ اسماعیلی، مصطفی ایزدی، طاها علی قارداشی، مصی فخر ذاکری، امیرحسین میرفندرسکی، سامان مستعان، امیرمهدی کوشکی، بازیگران نمایش «لارو» هستند که تا ۳ دی روی صحنه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907852

مهمترین اخبار ایران و جهان: