نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 00:40

دانشکده پرستاری مهاباد به علوم پزشکی ارتقای می‌یابد

ارومیه - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ دانشکده پرستاری مهاباد با ایجاد ۲ رشته جدید به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم محمودلو با اشاره به زیرساخت‌های موجود و احداث ساختمان با فضای آموزشی کافی، افزود: ارتقای دانشکده پرستاری مهاباد و تبدیل آن به علوم پزشکی جزو برنامه‌های آینده دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم مجوز تأسیس ۲ رشته دیگر از جمله فوریت‌های پزشکی و بهداشت عمومی را برای دانشکده پرستاری مهاباد اخذ کنیم و سپس این دانشکده را از پرستاری به علوم پزشکی ارتقا دهیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای تبدیل دانشکده پرستاری به علوم پزشکی، حداقل باید سه رشته تحصیلی در آن فعال و دانشجو پذیرش شود و پس از پذیرش چندین دوره دانشجو، امکان تبدیل کردن دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد.

دانشکده پرستاری مهاباد در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال احداث است.

هم اکنون مراحل تأسیس بخش‌های سالن اجتماعات، اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.

دانشکده پرستاری مهاباد برای نخستین بار در سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ از طریق کنکور سراسری ۲۲ دانشجو جذب کرد.

هم اکنون علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه علوم پزشکی خوی و دانشکده علوم پزشکی میاندوآب در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است.

دانشکده پرستاری میاندوآب هفته گذشته و با موافقت وزارت بهداشت و افزوده شدن سه رشته بهداشت عمومی، صنایع غذایی و فوریت‌های پزشکی به دانشکده علوم پزشکی شهید باکری ارتقا یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907496

مهمترین اخبار ایران و جهان: