نیوز سیتی!
01 دی 1401 - 16:14

۱۴ هزار میلیارد تومان کل اعتبار سفر ریاست جمهوری به همدان

همدان- استاندار همدان گفت: کل اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان همدان ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون قریب هزار میلیارد تخصیص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان تویسرکان بیان کرد: استان همدان از استان‌های پیشرو در پیگیری و جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری بوده است و تلاش داریم با جذب سریع اعتبارات مرحله اول در تخصیص مراحل بعدی اعتبارات برخوردار شویم.

وی تشریح کرد: مبنای توزیع اعتبارات سفر ریاست جمهوری شاخص جمعیت است که به دلیل اتفاقات خوبی که در شهرستان تویسرکان رخ داده و تعداد پروژه‌های نیمه کاره بالای ۶۰ درصد شهرستان بیش از شاخص جمعیت به آن اختصاص گرفته است.

استاندار همدان یادآور شد: سهم شهرستان تویسرکان از سفر ریاست جمهوری ۱,۲۳۴ میلیارد تومان بوده است که امید است با تخصیص این اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام شهرستان تکمیل شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات صد میلیارد تومانی مخصوص استان که توزیع آن به دست امام جمعه همدان است افزود: ۲ میلیارد تومان به شهرستان تویسرکان جهت خانه‌های عالم در اختیار امام جمعه شهرستان اختصاص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قول ۵۰۰ میلیون تومان جهت مطالعه طرح ساماندهی حیقوق نبی را داده‌اند که هنوز عملی نشده است.

استاندار همدان تاکید کرد: اجرای طرح ساماندهی حرم حیقوق نبی می‌تواند قطب گردشگری استان را تقویت کند.

فرماندار تویسرکان در ادامه این جلسه افزود: تعهدات سفر ریاست جمهوری در شهرستان به سرعت در حال پیگیری و انجام است.

حسین افشاری یادآور شد: اعتبار تملک و دارایی استان در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که اعتبار سفر ریاست جمهوری به شهرستان تویسرکان یک و نیم برابر اعتبار استانی و بیش از ۲۰ برابر بودجه استانی شهرستان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 926796

مهمترین اخبار ایران و جهان: