نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 20:52

کتابخوانان ناشنوای سمنانی آموزش می‌بینند

کتابخوانان ناشنوای سمنانی با هدف افزایش اعتمادبه‌نفس، خودباوری و شکوفایی استعدادهای بالقوه ناشنوایان آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کارگاه آموزشی خودآگاهی و ارتباط مؤثر ویژه اعضای ناشنوای کتابخانه مرکزی استان سمنان با هدف افزایش اعتمادبه‌نفس، خودباوری و استعدادهای بالقوه ناشنوایان به همت فاروق نیازی، کتابدار بخش ناشنوایان این کتابخانه برگزار شد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی خودآگاهی و ارتباط مؤثر برای اعضای ناشنوای کتابخانه مرکزی سمنان با تدریس علی محبی، روانشناس بالینی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و فرشته شجاعی، مترجم زبان اشاره در بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی استان خبر داد.

طاهریان با بیان اینکه مهارت خودآگاهی زیربنایی‌ترین مهارت از سری مهارت‌های ده‌گانه است، افزود: خودآگاهی سبب می‌شود افکار فرد معطوف به توانمندی‌ها و نقاط مثبتش شود و نقاط مثبت و علایق خود را کشف کند.

وی ضمن اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه خودآگاهی و مهارت‌آموزی تصریح کرد: آگاهی از نقاط قوت به افراد ناشنوا کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس و خودباوری بیشتری پیداکرده و استعدادهای بالقوه خود را شکوفا کنند؛ زیرا همه افراد از ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت برخوردارند اما ممکن است از آن غافل باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه فرد با شناخت بهتر خود احساس بهتری پیدا می‌کند و به رضایت از خود می‌رسد؛ اظهار کرد: مهارت خودآگاهی انسان را از آسیب‌های روانی و اجتماعی در امان می‌دارد و سهم مهمی در موفقیت‌های افراد دارد.

علی محبی، مدرس این کارگاه آموزشی نیز در این جلسه ضمن بیان اینکه خودآگاهی، توانایی دیدن خود به‌روشنی و عینی از طریق تأمل و درون‌بینی است، گفت: خودآگاهی دارای درجات مختلفی است و دستیابی به عینیت کلی در مورد خود امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین اگرچه همه افراد تصور بنیادی در مورد خودآگاهی دارند، اما دقیقاً نمی‌دانند که از کجا ناشی گرفته و زمینه‌ساز آن چیست و به نظر می‌رسد که میزان آن در افراد مختلف، متفاوت است. اینجاست که تئوری خودآگاهی وارد می‌شود و پاسخ‌های بالقوه‌ای به سؤالاتی مانند این را ارائه می‌دهد.

در این کارگاه آموزشی، درجات خودآگاهی و ارتباط مؤثر ناشی از خودآگاهی بر نقش‌هایی که افراد از قبیل ناجی، قربانی و ستمگر در روابط خود ایفا می‌کنند، تشریح و نقش‌های مذکور توسط شرکت‌کنندگان در کارگاه ایفا شد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 925452

مهمترین اخبار ایران و جهان: