نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 14:32

درآمدزایی سایت میگو گمیشان با پرورش ترکیبی آبزیان افزایش می یابد

گمیشان- مدیر کل شیلات گلستان گفت: با هدف درآمدزایی بیشتر و ارتقاء بهره وری در سایت میگو گمیشان به دنبال اجرای پرورش همزمان و ترکیبی سایر آبزیان هستیم.


به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری ظهر پنجشنبه در جشن شکرگزاری میگو در شهرستان گمیشان اظهارکرد: در کشورهای پیشرو در صنعت شیلات در مزارع میگو، پرورش همزمان و ترکیبی سایر آبزیان هم اجرا می‌شود تا درآمد بهره برداران افزایش یابد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: جلساتی را با محققان حوزه دانش بنیان انجام داده‌ایم تا در این خصوص به یک راهکار عملیاتی برسیم و بتوانیم همزمان با پرورش میگو در استخر، سایر ماهیان پرورشی هم تولید شود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبزی پروری در قفس در دریای خزر اختصاص داده و امروز نخستین آزادسازی ماهی پرورشی در قفس را شاهد خواهیم بود.

جباری گفت: متاسفانه روند پسروی دریا همچنان ادامه دارد و برای افزایش کارآِیی کانال‌های آبرسان و لایروبی آنها باید اعتبارات مکفی در نظر گرفته شده تا دغدغه‌های تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برطرف شود.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم برای حمایت از بخش شیلات، اظهار کرد: امسال هزار میلیارد تومان برای گسترش پرورش میگوی گمیشام و ۲۰۰ میلیارد تومان هم برای پرورش ماهی در قفس در نظر گرفته شده است‌.

منبع: مهر
شناسه خبر: 891608

مهمترین اخبار ایران و جهان: