نیوز سیتی!
14 آذر 1401 - 16:09

آزادسازی حریم گدار چای و تکمیل پروژه انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با ورود دادگستری

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: چهارونیم کیلومتر باقی مانده از حریم و بستر رودخانه کدار برای انتقال مطلوب آب به سد کانی سیب جهت انتقال به دریاچه ارومیه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اظهار داشت: در بازدید میدانی که از پروژه انتقال آب سد کانی سیب جهت احیای دریاچه ارومیه صورت گرفت حدود 4 ونیم کیلومتر از حریم و بستر رودخانه گدار چای نقده تحت تصرف زارعان و اهالی محل بود که اختلافاتی هم در مالکیت و سند آنها وجود داشت.

عتباتی افزود: ضمن بازدید از محل و گفتگو با اهالی و وکلای ایشان جلسه مفصلی با مسولین استانی و شهرستان و تعدادی از اهل محل و وکیل آنها برگزار و دستورات لازم برای جبران و تامین خسارت‌های وارده به زارعان و مالکان صادر که بالغ بر سیزده میلیارد تومان از طرف وزارت نیرو به این عزیزان پرداخت و رئیس دادگاه بخش محمدیار و رئیس دادگستری نقده به عنوان ناظرین اجرای سریع و دقیق این امر معین شدند.

رئیس شورای قضایی استان اضافه کرد: به حمدالله موارد معین شده با تلاش شبانه روزی ادارات متولی و خصوصا نیروی انتظامی استان انجام و ۴ونیم کیلومتر باقیمانده از حریم و بستر رودخانه گدار برای انتقال مطلوب آب سد کانی سیب جهت احیای دریاچه ارومیه با موفقیت به پایان رسید.

شایان ذکر است مراحل پایانی پروژه انتقال آب سد کانی سیب در حال تکمیل است و پس از پایان آن مقدار قابل توجهی آب به دریاچه ارومیه از مسیر گدار چای منتقل خواهد شد.

پایان پیام/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 898296

مهمترین اخبار ایران و جهان: