نیوز سیتی!
13 آذر 1401 - 18:21

کشف ٣١٠٠ سلاح غیرمجاز در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ٣ هزار انواع سلاح غیرمجاز در استان لرستان کشف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار یحیی الهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان متاسفانه معضل سلاح در بین مردم را داریم که از این ابزار استفاده‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تیراندازی در مراسم‌های عروسی از جمله این استفاده‌ها است که اتفاق‌های ناگواری را گاهی اوقات نیز در بر دارد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به استفاده از سلاح در حوادث اخیر و پروژه کشته‌سازی دشمنان، افزود: از ابتدای سال تا کنون با بکارگیری تمام توان در بحث مبارزه با سلاح‌های غیرمجاز، سه هزار و ۱۱۱ قبضه انواع سلاح را در استان کشف کنیم که این میزان کشف در استان بی‌سابقه بوده است.

الهی با بیان اینکه از این تعداد، ۲۷ درصد سلاح‌های مکشوفه جنگی است، افزود: همچنین ۲۴ هزار و ۶۰۰ فشنگ جنگی و ساچمه‌زنی طی این مدت از متهمان کشف و ضبط شد.

وی، با اشاره به دستگیری ۱۴ نفر از واردکنندگان سلاح به استان در زمان اغتشاشات اخیر، بیان داشت: طی سه ماهه اخیر نیز بیشترین نوع کشفیات را نسبت به مدت مشابه داشتیم، به‌نحوی که طی این بازه زمانی ۹۰۰ قبضه انواع مختلف سلاح را کشف کردیم که بیش از ۷۰۰ قبضه آن جنگی و شورشی است

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: ۱۲۰۰ نفر نیز در جریان کشف سلاح‌ در استان دستگیر شدند و ۲۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 897008

مهمترین اخبار ایران و جهان: