نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 14:07

اصل وحدت حوزه و دانشگاه مبارزه با جهل و بی بصیرتی است

تربت حیدریه ـ رئیس حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه گفت: اصل وحدت حوزه و دانشگاه مبارزه با جهل و بی بصیرتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رضا عصمتی پیش از ظهر دوشنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در اصل یکی هستند و نباید دنبال وحدت باشیم، اظهار کرد: اصل وحدت حوزه و دانشگاه مبارزه با جهل و بی بصیرتی و هدف اصلی آن اداره جامعه اسلامی است.

رئیس حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه افزود: حوزه و دانشگاه مراکز علمی و بدنبال تولید علم هستند و علم نور است و آنچه که جدایی بین این دو است مسأله نقطه مقابل علم یعنی جهل است.

وی بیان کرد: علم که حقیقت نور است هم برای زدودن جهل در مقابل علم و هم زدودن جهل مقابل عقل است و این بدان معناست که علم و عالم هر کجا باشند، جهل شکن هستند و باید جهل‌ها را از بین برد.

عصمتی گفت: باید با آسیب‌ها در حوزه و دانشگاه مبارزه کنیم تا حقیقت علم که نور و مبارزه با جهل و بی بصیرتی است بر همگان روشن شود.

رئیس حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه تاکید کرد: در شهرستان تربت حیدریه ۱۲ هزار دانشجو در هفت مرکز علمی شامل؛ دانشگاه دولتی، علوم پزشکی، آراد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی، فرهنگیان، فنی و مهندسی تا سطح دکترا تحصیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین در این شهرستان حدود ۶۰۰ طلبه در سه حوزه علمیه برادران مرحوم هراتی، فولاد و معصومیه و یک حوزه علمیه خواهران ریحانه الرسول از اسطح یک تا سطح چهار (دکترا) تحصیل می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919896

مهمترین اخبار ایران و جهان: