نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 00:23

برگزاری دوره‌های فرهنگی و تربیتی منسجم برای خانواده زندانیان

اردبیل-مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: دوره‌های فرهنگی و آموزشی با هدف بهره‌مندسازی فرزندان زندانیان از آموخته‌های علمی و فرهنگی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پروانه رضاقلیزاده شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان آمادگی عضویت رایگان زندانیان و خانواده‌های آنان را دارند، اظهار کرد: دوره‌های فرهنگی و آموزشی برای خانواده‌های زندانیان ارائه می‌شود.

وی زیرساخت‌های در زندان‌های استان برای جلب مخاطب در حوزه کتابخوانی گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود که در کنار تربیت فرهنگی مددجویان، شخصیت و کرامت انسانی آنها نیز حفظ شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: هر جامعه‌ای که در آن توسعه فرهنگی صورت بگیرد، با کاهش تعداد زندانیان مواجه خواهد بود که لازم است تا مددجویان و کارکنان زندان‌ها در راستای ارسال کتب متناسب با نیازهایشان مورد سنجش قرار بگیرند

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و زندان‌های استان اردبیل با هدف توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های مشارکتی و پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در زندان‌های استان و همچنین بهینه‌سازی اوقات فراغت زندانیان و سربازان از طریق آگاهی‌بخشی و ترویج فرهنگ مطالعه امضا شد.

ارائه آموزش‌های تخصصی برای کتابداران در زندان‌های استان، تحت پوشش قراردادن کتابخانه‌هایی که فاقد مجوز مشارکتی‌اند، تأمین کتاب‌های مناسب برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات فرهنگی و تأمین کتاب‌های آموزشی ویژه بانوان برای اندرزگاه نسوان، از مهم‌ترین تعهدات این تفاهم نامه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919052

مهمترین اخبار ایران و جهان: